حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
فرماندار فیروزکوه:

شوراها درباره ساخت و ساز غیرمجاز روشنگری کنند

شوراها درباره ساخت و ساز غیرمجاز روشنگری کنند

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: شوراها به‌عنوان بازوان نهادهای دولتی در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز روشنگری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «تهران نیوز»، محمد حیدری‌منش در همایش تقدیر از شوراهای نمونه شهرستان که در مجتمع فیروزه برگزار شد، اظهار کرد: اساساً ساخت و ساز غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و تبعات بدی را در پی خواهد داشت.

وی گفت: شوراهای اسلامی با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند می‌توانند با آگاه‌سازی مردم و روشنگری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها جلوگیری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تشکر از تمام دست‌‌اندرکاران برگزاری این مراسم اظهار داشت: شوراها بازوان نهادهای دولتی هستند و دهیاری و شهرداری در کنار شوراها می‌توانند خدمتشان را کامل کنند، از تمام شوراها قدردانی می‌کنم که تلاش می‌کنند اقدامات دولت در روستاها به نتیجه برسد.

حیدری‌منش در ادامه تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه دارای سند توسعه است که باید طبق آن پیش برویم، پیگیری‌ شوراها باعث می‌شود برای رسیدن به معیارهای توسعه در سطح روستاها زودتر به نتیجه برسیم و لذا پیگیری قاعدتاً کمک می‌کند که کار مطلوب باشد و به نتیجه برسد.

وی در رابطه با همت جمعی شوراها و ادارات مربوطه جهت صدور سند اراضی روستایی ابراز امیدواری کرد و گفت: شوراهای ما نشان دادند با همت می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند همانند پیگیری برخی از مطالبات مردم مثل لایروبی رودخانه که در دهستان حبله‌رود به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده است که سال‌های سال انجام نشده بود، بخش زیادی از آن را با کمک مردم به نمایندگی شورا به سرانجام رساندند و ان‌شاءلله با تلاش ما و پیگیری شوراها در صورت تایید مراجع مرتبط مجوز اصلاح حرائم نیز در آینده گرفته شود.

این مقام مسئول به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: اساساً ساخت و ساز غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و ستاد ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان باید با همکاری شوراها و دهیارها این موضوع را پیگیری کنند و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد چون ساخت و ساز غیرمجاز تبعات بدی را ایجاد می‌کند، همه ما باید در این زمینه در پی روشنگری مردم باشیم و تلاش کنیم که سرمایه مردم به هدر نرود.

حیدری‌منش در پایان از شوراهای روستاها خواست تا در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اهالی روستا را توجیه کنند که هرگز بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز نکنند تا سرمایه و زحمات آنها به هدر نرود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از