حالت تاریک
جمعه, 08 تیر 1403
سرپرست اداره‌کل کار استان تهران خبر داد:

سهم ۷۲ درصدی بخش خدمات ارزش افزوده اقتصاد

سهم ۷۲ درصدی بخش خدمات ارزش افزوده اقتصاد

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تهران از سهم 72 درصدی ارزش افزوده بخش خدمات در اقتصاد استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمد آذرپناه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان تهران به تشریح اقدامات و برنامه‌های این اداره‌کل در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم پرداخت.
 
وی ضمن تقدیر از عملکرد مناسب بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال به تبیین سیاست‌های کلی دولت در حوزه اشتغال، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره و بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به حل مشکلات معیشتی مردم، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه تعاون در کشور دارد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان در راستای تحقق این سیاست‌ها، اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش و همت تمامی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تهران، شاهد رشد قابل توجهی در زمینه اشتغال، تعاون و رفاه اجتماعی بوده‌ایم.

آذرپناه خاطرنشان‌کرد: استان تهران با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال (معادل ۶۰ درصد ثبت سفارش کشور) ۱۴ درصد از سهم اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه‌ داد: در استان تهران تعداد ۲۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه دانش بنیان با اشتغال بیش از 8 هزار و ۶۹۰ نفر فعالیت دارند که به دلیل وجود مراکز آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی و مجاورت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط این شاخص در حال افزایش است.
 
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده در بخش صنعت، اما 72 درصد ارزش افزوده اقتصاد در استان تهران متعلق به بخش خدمات است.
 
آذرپناه با اشاره به اینکه، استان تهران، رتبه برتر از بین ۳۱ استان کشور در تحقق اجرا و جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه را کسب کرده است، یادآور شد: در راستای تحقق رشد اقتصادی استان و ارتقاء توان تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال، از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعداد ۲۸۴ طرح با پیش‌بینی اشتغال ۵ هزار و ۹۱۳ نفر با میزان تسهیلات ۴۵ هزار و ۳۶ میلیارد ریال شامل تسهیلات ثابت و در گردش در کمیته استانی مصوب شد که تعداد ۲۰۳ طرح توسط بانک‌های عامل به میزان ۱۰ هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و همدلی میان دستگاه‌های تابعه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان تهران است چرا که در این صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رفع خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، وجود فضای همدلی و مودت را از ارکان مهم موفقیت یک مجموعه برشمرد و تصریح کرد: ما باید با تمام توان و ظرفیت خود در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف و حل و فصل مشکلات آنان به کار گرفته تا بتوانیم سهمی هر چند اندک در دستیابی به اهداف دولت مردمی داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از