حالت تاریک
جمعه, 20 مهر 1403
سرانه ورزشی شهریار، کمی دور از استانداردها
رئیس اداره ورزش و جوانان شهریار مطرح کرد:

سرانه ورزشی شهریار، کمی دور از استانداردها

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار گفت: سرانه ورزشی شهریار هم‌اکنون ۸۰ سانتی‌متر بوده و نسبت به استاندارد یک مترمربعی کشور، همچنان تا رسیدن به این میزان فاصله دارد.

مجید هاشملو در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، بیان کرد: فاز اول پروژه مجموعه استخر و سالن بدنسازی سال گذشته عملیاتی و وارد فاز دوم شده و قریب به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها برآورد سده که امید است با تامین اعتبار پروژه‌ها تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: پروژه خانه جوان به دلیلی مشکلات حقوقی به مدت هشت سال نیمه‌کاره رها شده بود و هم‌اکنون وارد فاز عملیاتی شده و در حال بررسی انتخاب پیمانکار برای تکمیل آن هستیم و اعتبار این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار با اشاره به پررنگ شدن فعالیت های ورزشی در کشور، اظهار کرد: بر این اساس بایستی پایگاه‌های تخصصی و خانه‌های قهرمانی برای هر رشته ورزشی وجود خاص باید باشد، همچنین استاندارد سرانه ورزشی در کشور یک متر مربع است.

هاشملو، سرانه ورزشی در شهرستان شهریار را حدود ۸۰ سانتی‌متر اعلام کرده و از افزایش جمعیت به عنوان عامل کاهش سرانه ورزشی در این شهرستان و دست نیافتن به حد نصاب استاندارد آن یاد کرد و افزود: ساماندهی ورزشکاران و مدال‌آوران ورزشی که به صورت تخصصی به امر ورزش می‌پردازند، انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس طبقه‌بندی صورت گرفته، ۴۵ هزار ورزشکار در یک رشته خاص ورزش و تمرین می‌کنند، قریب به ۲۰۰ هزار نفر در اماکن ورزشی به ورزش می‌پردازند و حدود ۴ هزار ورزشکار حرفه‌ای این شهرستان، عضو تیم‌های ملی و کشوری هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار افزود: در همه رشته های ورزشی برای جذب و ایجاد علاقمندی در بین جوانان فعالیت‌هایی انجام می‌شود، همچنین یک‌ پایگاه ارزیابی و سنجش فیزیولوژیکی جوانان و نوجوانان در شهریار راه‌اندازی شده که با شناسایی نوع فیزیکی بدن ورزشکاران اقدام به معرفی آن‌ها برای فعالیت در رشته‌های ورزشی مختلف کرده و در طول سال نسبت به استعدادیابی افراد اقدام می‌کند.

هاشملو با اشاره به اینکه شهریار بزرگترین جمعیت دانش‌آموزی را کشور دارد، گفت: تعامل خوبی بین ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در راستای شناسایی استعدادهای ورزشی صورت گرفته و از این طریق ورزشکارانی به تیم‌های منطقه‌ای و استانی راه یافته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

نظرات