حالت تاریک
شنبه, 21 مهر 1403
زنان فلسطینی؛ پرچم‌داران نهضت مقاومت
یادداشت؛

زنان فلسطینی؛ پرچم‌داران نهضت مقاومت

زنان محور اصلی تمامی مقاومت‌ها در تاریخ بوده‌اند و حضورشان عامل ماندگاری آرمان‌های مقاومت بوده، همچنان که دامان زنان فلسطینی مهد پرورش شیربچه‌های مبارزی است که رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی را به ذلت کشانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، پریسا کسائی فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: سال‌ها کشور فلسطین با قدمتی بالا، زادگاه بسیاری از پیامبران بوده و به دلیل تسلط غرب به خاورمیانه مورد تجاوز قدرت‌های استعمارگر و خونخواری همچون آمریکا و رژیم فرومایه صهیونیستی قرار گرفته است.
از زمان شروع نهضت مقاومت در فلسطین زنان به عنوان پرچم‌داران اصلی این نهضت همیشه حامی و همراه مردان این کشور بوده‌اند، در واقع اگر حضور و نقش‌آفرینی زنان فلسطینی نبود آرمان مقاومت هرگز به نسل‌های بعد منتقل نمی‌شد، آنها فرزندان خود را از بدو تولد با مولودی به اسم مقاومت آشنا کردند و با بند بند وجود این مولود را با نوزادان خود درآمیختند.
مادران غزه با تمام وجود، ایستادگی در برابر ظلم را به فرزندان خود می‌آموزند و آن‌ها را برای دفاع از خاک کشورشان آماده می‌کنند، فرهنگ شهادت را با مهر مادری نثار قلب پسرانشان کرده و با افتخار هنگام تماشای پیکر فرزند شهیدشان الله‌ اکبر می‌گویند، دردانه‌هایشان را به خاک وطن می‌سپارند تا در آغوش گرمش به خوابی ابدی فرو روند.

مقاومت ریشه در اعتقادات افراد دارد، اعتقاداتی که سرمنشاء آن خداوند بزرگ و انبیاء الهی هستند، پیامبران الهام‌بخشی که دفاع از خاک وطن را وظیفه هر مسلمان و ایستادگی در برابر ظلم را افتخار بزرگی قلمداد می‌کردند. 
مردم جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس به رهبری امام خمینی‌ (ره) با همه وجود بزرگترین مقاومت تاریخ را رقم زدند و به همه جهانیان ثابت کردند که با دستان خالی و بدون امکانات و تسلیحات جنگی نیز می‌توان از آب و خاک خود دفاع کرد و دست متجاوز و مزدور را از این سرزمین پهناور دور ساخت. 
زنان در زمان جنگ تحمیلی ایران و جنگ فلسطین ستون‌های کارآمدی بودند که علاوه بر پشتیبانی مردان، فعالیت در پشت جبهه را مدیریت می‌کردند تا لحظه‌ای از نقش‌آفرینی در حمایت از کشور خود غافل نشوند، در واقع می‌توان گفت که الگوی زنان فلسطینی برای ایستادگی در برابر ظلم، بانوان سرافراز ایرانی بوده‌اند که این الگو از حضرت زینب (س) به ارمغان رسیده است.
این زنان، دختران و مادران فلسطینی چنانچه آرمان مقاومت را با تمام وجودشان مشق نمی‌کردند، هرگز دفاع از وطن با تمام اعتقادات اتفاق نمی‌افتاد و پدران، پسران و همسران این دیار مقدس با انگیزه و استوار به جنگاوری و عدالت‌خواهی نمی‌پرداختند، آنها محور اصلی مقاومت هستند و اگر حضوری در این دفاع مشروع نداشته باشند، جبهه مقاومت و کشور فلسطین با شکستی قطعی رو به رو خواهد بود، چرا که آنان روایتگران تاریخ و حامیان بزرگ‌مردانشان‌ هستند.

صحنه‌هایی از در آغوش گرفتن فرزندان شهید فلسطینی توسط مادرانشان را به خاطر بیاورید، این چیزی نیست جز ایمان، صبر و توکل به پروردگار عالم، خداوندی که همه قدرت و ایستادگی‌اش را نثار وجود مادران و زنان کرده تا دامان آن‌ها معراجی برای حضور همسران، پسران و برادرانشان در مسیر بهشت شود‌.

بانوان فلسطینی جزو قدرتمندترین انسان‌های تاریخ بشریت و الگوی مقاومت بسیاری از زنان آزاده دیگر کشورها هستند، این زنان در مکتبی پرورش یافته‌اند که ایستادگی در برابر ظالم را برای خود یک ارزش می‌دانند و برای دفاع از موجودیت و هویتشان و مام وطن در حال مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر با دشمنان متجاوز تا بن دندان مسلح هستند.

آنها آموخته‌اند که برای پرورش فرزندانی شجاع و مبارز می‌بایست در وهله اول خود مادرانی مقاوم و جسور باشند، این مبارزه بیش از 70 سال است که همچنان ادامه دارد، نهضتی که با انتفاضه سنگ و به وسیله ابتدایی‌ترین سلاح مبارزه آغاز شد و آنان امروز با جدیدترین موشک‌ها مقابل رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی ایستاده‌اند و یقینا رمز این موفقیت را باید در اتحاد، انسجام، یکپارچگی و نهراسیدن از دشمن جستجو کرد.

امروز در حالی سالروز عملیات طوفان الاقصی از سوی جبهه مقاومت در راستای ریشه‌کنی رژیم منحوس صهیونیستی است که خیلی‌ها گمان می‌بردند این عملیات و میدان جدید مبارزه دیری نپائیده که به شکست مردم مظلوم و البته مقاوم غزه منجر خواهد شد، اما اکنون میدان این مبارزه بسیار فراخ‌تر شده و جبهه مقاومت ضربات بسیار سنگین، سهمگین و جبران‌ناپذیری را بر پیکره سست و عنکبوتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد آورده، تا آنجا که صهیونیست‌ها این روزها می‌کوشند با توسل به عملیات‌های روانی و رسانه‌ای، بر روی حجم خرابی‌ها و گستره بالای خسارات ناشی از حملات مقابله‌ای جبهه مقاومت سرپوش بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از