حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس مطرح کرد:

رنج شهرستان قدس از کمبود سرانه آموزشی

رنج شهرستان قدس از کمبود سرانه آموزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: این شهرستان از کمبود سرانه آموزشی رنج می‌برد و در شرایط کنونی حداقل به ۱۲ مدرسه دیگر نیاز دارد.

مهدی جعفربیگ در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید ۷۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی در مدارس شهری و روستایی شهر قدس به مدرسه می‌روند.

وی با اشاره به فعالیت قریب به ۲۰۰ واحد آموزشی در شهرستان قدس، بیان کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ معلم در همه مقاطع تحصیلی کار تعلیم و تعلم دانش‌آموزان را انجام می‌دهند و در سال تحصیلی جدید با توجه به جذب ۱۹۰ معلم خرید خدمات، معضلی در زمینه کمبود آموزگار نداریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس کمبود سرانه‌های آموزشی را معضل اصلی شهرستان قدس برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر و متناسب با جمعیت دانش‌آموزی، حداقل به ۱۲ مدرسه دیگر نیاز داریم و کمبود سرانه‌ها در برخی از مناطق موجب تراکم حضور دانش‌آموزان در یک کلاس درس شده است.

جعفربیگ با اشاره به اینکه در برخی از مناطق شهری کلاس‌های درس ۳۸ تا ۴۳ نفره هستند، افزود: چهار مدرسه شهرستان قدس نیازمند تخریب و بازسازی است اما در شرایط کنونی امکان تخریب آن‌ها وجود ندارد، چرا که در این صورت سرریز حضور دانش‌آموزان در مدارس دیگر مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۲ دانش‌آموز اتباع در کلاس‌های درس در کنار دانش‌آموزان ایرانی در حال تحصیل بودند، تأکید کرد: تاکنون هیچ واحد آموزشی مختص تحصیل دانش‌آموزان اتباع در شهرستان قدس احداث نشده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس خواستار افزایش حمایت‌های خیرین مدرسه‌ساز در راستای احداث فضاهای آموزشی و رفع کمبودها در این حوزه شد و گفت: تا هفته آینده یک مدرسه ۱۲کلاسه که توسط شهرداری احداث شده است، به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفربیگ خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان امسال و به مرور زمان چهار واحد آموزشی دیگر که توسط خیرین و شهرداری در حال احداث است، تکمیل شده و به سرانه آموزشی شهرستان قدس افزوده می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس، گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای جهاد سازندگی بسیج، رنگ‌آمیزی دو واحد آموزشی انجام شده و سه مدرسه دیگر نیز شاداب‌سازی می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از