حالت تاریک
یکشنبه, 15 مهر 1403
رفع قطعی و افت فشار آب روستای قمی‌آباد
بخشدار قلعه‌نو خبر داد:

رفع قطعی و افت فشار آب روستای قمی‌آباد

بخشدار قلعه‌نو گفت: با اصلاح و بازسازی یک کیلومتر از شبکه آب روستای قمی‌آباد، معضل قطعی‌های مکرر و اُفت فشار آب این روستا رفع شده است.

سید امیر اسحاقی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: با توجه به فرسودگی شبکه انتقال آب در روستای قمی‌آباد، ایجاد راه دسترسی برای یک کشتارگاه صنعتی در اراضی ورودی روستا به منظور تردد خودروهای حمل دام موجب ایجاد شکستگی در شبکه آب شده بود.
وی بیان کرد: با توجه به فرسودگی شبکه از یک سو و آسیب وارده به آن، حفاری، زیرسازی و تعویض لوله‌های انتقال آب روستا به طول یک کیلومتر انجام و مشکل افت فشار و قطعی مکرر آب روستائیان حل شده است.
بخشدار قلعه‌نو با اشاره به عمر بالای بخش زیادی از خطوط انتقال آب روستاها، عنوان کرد: از سوی دیگر به واسطه مهاجرت‌پذیری و افزایش جمعیت در روستای قمی‌آباد با جمعیت ساکن یک‌هزار و ۲۰۰ دیگری، خطوط قدیمی دیگر جوابگوی افزایش حجم مصرف آب نبود.
اسحاقی خاطرنشان کرد: این دو عامل موجب قطعی‌های مکرر و اُفت فشار آب در روستا شده بود که با اصلاح و نوسازی شبکه مشکلات برطرف شده، البته حفر چاه و اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده در روستاهای دیگر از جمله نجم‌آباد نیز با هدف جلوگیری از هدررفت آب ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نارضایتی از وجود سگ‌های بلاصاحب در بخش قلعه‌نو اشاره و تأکید کرد: جمع‌آوری این سگ‌ها به طور مستمر از سوی دهیاری‌ها و شهرداری در حال انجام است.
بخشدار قلعه‌نو تصریح کرد: جمع‌آوری، زنده‌گیری، انتقال خارج از بخش و نگهداری در مراکز نقاهتگاهی در آرادکوه به طور مستمر در حال انجام بوده و موضوع حادی درباره وجود سگ‌های بلاصاحب در قلعه‌نو وجود ندارد.
اسحاقی افزود: اگرچه حضور سگ‌های بلاصاحب در فضاهای باز روستایی و مناطق دیگر دور از انتظار نیست، اما جمع‌آوری آن‌ها دائمأ استمرار یافته و شهرداری قلعه‌نو و دهیاری‌های این بخش اقدام در این باره را در دستور کار دارند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از