حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

رشد صدور مجوز برای اماکن ورزشی ملارد

رشد صدور مجوز برای اماکن ورزشی ملارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد از رشد ۸۰ درصدی صدور مجوز فعالیت رسمی برای باشگاه‌ها و اماکن ورزشی سطح این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، نصرت‌اله اسلامی در این باره اظهار کرد: تاکنون برای ۱۲۳ باشگاه ورزشی مجوز قانونی فعالیت صادر و حکم آن تحویل موسسین باشگاه‌ها گردیده که در گذشته تنها ۱۶ مکان ورزشی موفق به اخذ این مجوز شده بودند.

اسلامی به مساعدت و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران در صدور این مجوزها اشاره کرده و افزود : این فرآیند در کمتر از یک ماه انجام و مجوزها صادر می‌گردد.

بهره‌مندی از امکانات سهمیه‌ای و تسهیلات دولتی، دریافت وام برای تجهیز و توسعه باشگاه‌ها، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و پاسخگو بودن افراد دارای مجوز در مباحث حقوقی و به هنگام بروز اتفاقات احتمالی در باشگاه‌ها از مزایای صدور مجوز فعالیت برای باشگاه‌ها و اماکن ورزشی می‌باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد اضافه کرد: باشگاه‌های دارای مجوز رتبه‌بندی شده و با توجه به دستورالعمل‌های موجود درباره مناطق کم برخوردار، حمایت‌های لازم برای توسعه و رشد باشگاه‌ها در بخش‌های ورزش همگانی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

اسلامی افزود: صدور این مجوزها از آذرماه ۱۴۰۱ با تشویق موسسان باشگاه‌ها و به همت مسئول امور ورزش و اماکن ورزشی و نظارت امور باشگاه‌ها به سرعت در حال انجام می‌باشد به نحوی که می‌توان گفت بسیاری از مشکلات و مطالبات قانونی باشگاه‌داران مرتفع شده و این امر خدمت‌رسانی با قوت همچنان ادامه دارد.

به گفته وی از جمله بهترین عملکردهای شاخص دولت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، دستور تبدیل مجوزهای کاغذی و طاقت فرسا به مجوزهای الکترونیکی بود که کمک شایانی به ادارات ورزش و جوانان و همچنین باشگاه‌داران نموده و در وقت و هزینه آنها کمک بسزایی کرده است که روند دریافت مجوزها به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن رسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود به عملیاتی شدن ۹۰ درصد از مصوبات شورای ورزش شهرستان ملارد و موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان اشاره کرده و گفت: مصوبات این ستاد نیز با جدیت و بر اساس برنامه تنظیمی در باشگاه‌ها و استخرهای تحت پوشش این اداره در حال اجرا می‌باشد.

گفتنی است سرانه فضای ورزشی در شهرستان ملارد برای هر نفر ۳۳ سانتیمتر بوده و بیش از ۱۷ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف مانتد بدنسازی، رزمی، فوتبال و فوتسال سامان‌دهی شده‌اند.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از