حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
فرماندار ملارد خبر داد:

راه‌اندازی سامانه جامع سیام در ملارد

راه‌اندازی سامانه جامع سیام در ملارد

فرماندار ملارد از راه‌اندازی سامانه جامع و یکپارچه امور اتباع و مهاجران خارجی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، امین اسدی فرماندار ملارد در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجران خارجی (سیام) که با حضور حیدری مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران و اعضای شورا تامین صورت گرفت، هدف از راه‌اندازی این سامانه را، خدمات‌دهی صحیح، داشتن بانک اطلاعاتی متمرکز و همچنین ارائه خدمات به سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مجموعه فعالیت‌های حوزه اتباع و مهاجران خارجی عنوان کرد.

اسدی ادامه داد: شناسائی افراد در دسترس بودن خارجی از برنامه‌های اصلی مسئولان بوده و داشتن آمار دقیق و جامع در جهت بررسی و تصمیم‌گیری بسیار مهم است که با استفاده از این سامانه جامع، ضمن کاهش زمان دریافت داده‌ها، آمار همه جانبه و کامل از اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم داشت.

وی تاکید داشت: همچنین با راه‌اندازی این سامانه، بی‌شک کاهش هزینه و فراهم شدن زیرساختی مناسب برای ارائه خدمات سازمان‌های مسئول در مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم بود.

اسدی افزود: به طور کلی سامانه سیام در بستر الکترونیک ۲۵ خدمت ارائه می‌دهد که در حال حاضر ۲۰ خدمت آن قابل اجراست و در ادامه ۵ خدمت دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملارد در استان تهران اولین شهرستانی است که سامانه سیام در آن رونمایی می‌شود، افزود: یکی از اولویت‌های مدیریت شهرستان ساماندهی و هماهنگی امور مربوط به اتباع خارجی و مقابله با ورود و حضور اتباع غیرمجاز در شهرها و روستاها است.

فرماندار ملارد با اشاره به مزایای این سامانه برای ساماندهی اتباع خارجی گفت: همانطور که پیش از این اشاره شد، استفاده و بهره‌گیری کامل از این سامانه ضمن کاهش هزینه‌ها، موجب ایجاد بستری مناسب برای ادامه خدمات و سرویس‌دهی سازمان‌های مسئول در مدیریت اتباع و مهاجران خارجی می‌شود.

اسدی بیان کرد: این سامانه که به‌زودی در برخی شهرستان‌های دیگر راه‌اندازی خواهد شد در کنار کاهش زمان دریافت اطلاعات، سبب تسهیل دسترسی به داده‌ها وآمار همه‌جانبه و کامل از اتباع و مهاجران خارجی می‌‍شود.

وی افزود: امید است با به‌کارگیری از این دست سامانه‌های بروز سهم خود در آمایش صحیح و جلوگیری از اتلاف زمان و حضور اتباع غیرمجاز را انجام دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از