حالت تاریک
یکشنبه, 25 شهریور 1403
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شهریار:

راهپیمایی اربعین گردهمایی آزادگان جهان است

راهپیمایی اربعین گردهمایی آزادگان جهان است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهریار گفت: همانگونه که حج همایش بزرگ خداپرستان و موجب تقویت خداباوری و دینداری است، راهپیمایی عظیم اربعین نیز گردهمایی آزادگان برای تقویت تفکر ظلم‌ستیز و دفاع از مظلوم است.

حمیده بهروزمقدم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی و شرکت میلیون‌ها نفر از اقلیت‌های مختلف دینی، اظهار کرد: این واقعه عظیم می‌تواند نقش مهمی در بیداری مردم جهان و مبارزه با شمر و یزید زمان داشته باشد، ذات این آئین بر پایه فضیلت انسانی بوده و صرفأ متکی بر عقاید دینی صرف نیست.

وی بیان کرد: حال حضور ادیان توحیدی مختلف در این راهپیمایی می‌تواند موجب تقویت مشترکات دینی و تقریب مذاهب و ادیان شود‌، همچنان که حضور انسان‌های آزاده‌ با هر دین و اعتقادی مؤید این موضوع است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری قیام عاشورا و ترویج روحیه عاشورایی، افزود: زنان نقش محوری در جهت‌دهی به افکار عمومی در مسائل مختلف داشته و می‌توانند در ترغیب و تقویت دیدگاه همسران و فرزندان خود در فلسفه این سنت و حضور فعال آنان در راهپیمایی عظیم حسینی نقش‌آفرین باشند.

بهروزمقدم با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب (س)، تصریح کرد: حقیقتأ اگر رشادت‌ها، روشنگری‌ها و ظلم‌ستیزی‌های زینب کبری (س) نبود، کربلا در کربلا می‌ماند چرا که آن حضرت پس از واقعه عاشورا چهره پلید و کریه یزیدیان و جنایات آنان در صحرای کربلا را به همگان نمایاند.

وی تأکید کرد: همگان بر این باورند که ماندگاری واقعه عظیم کربلا در پسِ قرون و سالیان متمادی و زنده ماندن قیام عاشورا مرهون جهاد تبیین زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) است، امروزه نیز بانوان کشورمان با تأسی به آن حضرت می‌توانند بیرق‌دار جهاد تبیین و رویارویی با شبهه‌افکنان و دین‌گریزان باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار اظهار کرد: زنان با تقید به فرائض دینی و هدایت و روشنگری فرزندان و تبیین اثرات عمل به فرامین دینی، می‌توانند به صورت عملی نقش خود را در جلوگیری از وقوع و رواج منکرات در جامعه ایفا کرده و مروج معروفات باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از