حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه منصوب شد
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه منصوب شد

«محمدعباس یوسف‌وند» با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید دادگستری فیروزکوه منصوب و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، شامگاه روز یکشنبه مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری فیروزکوه با حضور حاجی‌رضا شاکرمی قائم مقام دادگستری کل استان تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه، اعضای شورای تأمین، معاونین فرمانداری و برخی دیگر از مسئولان قضایی و شهرستانی در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات اسماعیل درزی، طی حکمی از سوی حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدعباس یوسف‌وند به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه منصوب شد.

لزوم ارتباط موثر دستگاه قضا و نهادهای فرهنگی

حجت الاسلام حسن حیدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه، ضمن تاکید بر ارتباط موثر و فعال دستگاه قضایی با  نهادهای فرهنگی، اظهار کرد: ارتباط موثر و فعال دستگاه قضایی در شورای فرهنگ عمومی بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده است؛ در نظام مسائل شهرستان و مواردی همچون طلاق، این امکان وجود دارد تا با ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، روحانیت، مساجد و پایگاه‌های فرهنگی بسیاری از معضلات و مسائل را کاهش دهیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خطاب به مسئولین ادامه داد: باید تلاش کرد با مردم به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم شیفته و دلداده ما شوند؛ مردم ایران مردم خوب و قدرشناسی هستند؛ اگر مسئولی برای رفع مشکل مردم تلاش کند مردم قدردان هستند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: با مردم به گونه‌ای باید معاشرت نمود که اگر از این سمت و مسئولیت رفتید مردم از رفتن شما گریه کنند و ناراحت شوند؛ این معیاری است که امیرالمومنین (ع) به ما دادند.

حجت‌الاسلام حیدری بیان کرد: امیدوارم همگی در انجام رسالتی که پشت این میز و صندلی و در این مسئولیت بر دوش ماست، به درستی عمل کنیم؛ باید پاسخگوی کارها و اقدامات خود باشیم.

نجات 17 شرکت از ورشکستگی در فیروزکوه

در ادامه اسماعیل درزی اظهارکرد: شعبه ۱۰۱ را با ۳۵۰ پرونده تحویل و با رسیدگی به آنها در عرض یک سال به ۱۳۰ پرونده رساندیم، زمانی که معاون قضایی رئیس دادگستری وقت هم بودم ۷۰۰ پرونده را به ۳۵۰ پرونده رساندیم.

وی ادامه داد: در خصوص احکام زندانیان نیز سعی شد تا این حکم به شکلی اجرا شود که کمترین صدمه را ببینند، بنابراین اگر به آمار آن‌ها نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که کمترین تعداد زندانیان مربوط به شهرستان فیروزکوه است، چرا که اغلب سعی کردیم از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم.

رئیس پیشین دادگستری فیروزکوه با اشاره به محرومیت شهرستان فیروزکوه و برخورداری از کمترین امکانات برای شهروندان گفت: ما برای دفاع از مردم و خدمت به آنها کار می‌کنیم و بین مردم بودیم و هستیم، کار باید پیش خدا ارج و قرب داشته باشد، قاضی براساس مستندات رائ می‌دهد حال ممکن است برخی راضی و برخی ناراضی باشند، اما امکان تجدید نظر وجود دارد. 

درزی ضمن تاکید بر حمایت از تولید و کار جوانان، و با اشاره به مطالبه ۲۵ میلیاردی یکی از بانک‌ها از کارخانه قند و شکر شهرستان که به تعطیلی آن کارخانه ختم می‌شد، بیان کرد: با ورود به آن از تعطیلی کارخانه و بیکاری ۱۵۰ کارگر جلوگیری کردیم، از سال ۱۴۰۰ در شهرستان ستاد رفع موانع تولید را راه‌اندازی و ۱۷ شرکت را از ورشکستگی نجات دادیم.

وی تصریح کرد: جوان بیکار آتش زیر خاکستر است، در همین راستا تلاش کردیم تا شرکت‌های نیمه فعال و غیرفعال را فعال کنیم و مشکلات آب، برق، گاز و بانکی آنها را حل کنیم، شرکت‌ها با انواع و اقسام مشکلات بر سر راه تولید مواجه هستند باید به این شرکت‌ها کمک کنیم تا زمین نخورند. 

رئیس پیشین دادگستری فیروزکوه با اشاره به سنددار نمودن املاک روستاییان گفت: با سند دار نمودن این املاک تلاش شد تا مشکلات را کاهش دهیم، 18 سال پیش قرار بود 2 هکتار زمین از شهرستان به نام شرکتی بخورد، اما دو هزار و ۸۱۳ هکتار زمین به نام آن خورده بود و نزدیک ۱۶ تا ۱۷ سال زمین در اختیار و به نام این شرکت بود، بنابراین با اطلاع از آن سند آن را باطل و به بیت المال بازگرداندیم. 

درزی با تاکید بر اینکه مسئولیت امانت است، خاطرنشان کرد: شهرستان فیروزکوه در اسفندماه سال گذشته رتبه اول را بین ۱۵ رتبه قضایی به‌دست آورده که این مهم با تلاش همکاران قضایی و اداری میسر شده است.

نسل مفسدین در امور بیت‌المال زده خواهد شد

محمدعباس یوسف‌وند نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه شهرستان غنی از جهت علم و ادب است؛ بنده خوشحالم توفیق خدمتگزاری در این شهرستان را دارم؛ یکی از ویژگی‌های بشریت این است که می‌تواند نیازهای اطرافیان خود را برطرف نماید؛ خدمت به مردم باید سرلوحه کار باشد.

وی گفت: در شهرستان فیروزکوه تلاش خواهم کرد با استناد به اسناد بالادستی قوه قضاییه از جمله سند تحول و تعالی قوه قضائیه و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ریاست محترم کل دادگستری استان تهران بتوانم ثمرات خوبی برجای بگذارم.

رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه همچنین با تاکید بر دو برنامه‌ای که بر اساس سند تحول در دستور کار دادگستری است، بیان کرد: تسریع در رسیدگی به امور قضایی، کسب رضایت و خدمتگزاری به مردم است؛ مطمئن باشید در این برهه تمام تصمیمات دادگستری بر محور و مدار عدالت خواهد بود.

یوسف‌وند خاطرنشان کرد: به حول و قوه‌الهی و با همکاری همکاران قضایی و همراهی مدیران شهرستان نسل مفسدین در امور بیت‌المال زده خواهد شد؛ در این برهه مانع تجاوز عده‌ای به حقوق عامه خواهیم شد؛ قطعاً در این مسیر یک دست صدا نخواهد داشت و طی این مسیر به کمک همه همکاران نیاز دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از