حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران خبر داد:

تولید ۱۵ مستند روایی درباره شهدای استان تهران

تولید ۱۵ مستند روایی درباره شهدای استان تهران

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: ۱۵ مستند روایی درباره شهدای استان تهران با نام «نشانه شاهدان» در حال ساخت است.

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بسترسازی‌ها برای برگزاری اجلاسیه کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در حوزه تبلیغات و فضاسازی‌های محیطی و اقدامات فرهنگی و هنری در حال انجام است.

 وی بیان کرد: در این راستا با ارائه فراخوان برگزاری جشنواره‌های تئاتر، شعر و سرود زمینه حضور فعال هنرمندان برای تولید و ارائه آثار فاخر فرهنگی و هنری فراهم شده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به گردآوری آثار و ثبت خاطرات شفاهی شهدای شهرستان‌های استان تهران، خاطرنشان کرد: با استفاده از این بانک اطلاعاتی غنی، علاوه بر نگارش چندین جلد کتاب، ۱۵ فیلم مستند روایی با نام «نشانه شاهدان» در حال ساخت است. 

سردار ولی‌زاده تأکید کرد: پیش‌تولید ۱۰ سرود، اجرای ۱۲ گروه تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و تهیه کتاب‌های شهدا در قالب یک کتاب عکس از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

 وی عنوان کرد: علاوه بر کتاب‌های موجود و رونمایی از چندین جلد کتاب در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، زندگی‌نامه شهدای استان در قالب کتاب صوتی تهیه شده و منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران افزود: در کنار تولیدات هنری و اقدامات فرهنگی دیگر، کار طراحی گرافیکی ۳۰ واقعه و شخصیت شهدای شاخص استان انجام شده است. 

سردار ولی‌زاده از برگزاری کنگره شهدای استان تهران به عنوان نقطه عطفی در تولید آثار هنری و فرهنگی مانند فیلم، مستند، کتاب، سرود‌، شعر و دیگر قالب‌های هنری یاد کرد.

 وی تأکید کرد: همچنین ۱۲ روز مانده به برگزاری کنگره، برای نخستین بار اجلاسیه شهدای اقشار و تشکل‌های مردمی در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از