حالت تاریک
جمعه, 20 مهر 1403
خطبه عربی رهبرانقلاب از حکام عرب فصیح‌تر بود
امام جمعه حسن‌آباد فشافویه:

خطبه عربی رهبرانقلاب از حکام عرب فصیح‌تر بود

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه گفت: رهبر انقلاب فرمانده کلمات هستند به خصوص این بار که خطبه خطابه عربی هم داشت و چقدر فصیح بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید حسین امیری امام جمعه حسن‌آباد فشافویه در خطبه‌های امروز نمازجمعه گفت: امروز روز بزرگداشت حافظ است، حافظی که با اشعار بی‌نظیر خود در تاریخ ایران و اسلام درخشید؛ همچنین ولادت امام حسن عسگری (ع) و وفات حضرت معصومه (س) را در پیش داریم.

وی ادامه داد: پدر مرحوم آیت الله مرعشی نجفی گفتند من متوسل شدم به امام زمان (عج) و ۴۰ شب چهارشنبه به مسجد سهله رفتم تا قبر حضرت زهرا (س) را پیدا کنپ و پس از آن به من گفته شد که این قبر مخفی است و بنا نیست تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) محل آن میدا شود ولی اگر می‌خواهی از فیوضات این قبر مبارک بهره‌مند شوی به زیارت فاطمه معصومه (س) در قم برو و این مهم نشان از مقام حضرت معصومه (س) دارد.

امام جمعه حسن‌آباد بیان کرد: بسیاری از علما بزرگ ما در جوار این حرم مبارک در قم به مدارج بالا رسیدند و من به عینه آیت الله مرعشی نجفی را می‌دیدم که به حرم می‌آمدند، نماز خود را در حرم می‌خواندند و اعتقاد خاصی به ایشان داشتند.

امیری افزود: در اوایل طلبگی بنده بود که آیت‌الله مرعشی نجفی درس خارج فقه داشتند و روبروی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) می‌نشستند و اول این درس نیز همیشه احترام به حضرت فاطمه معصومه (س) بود.

وی تاکید داشت: آیت‌الله بهجت نیز هر روز نماز خود را که در مسجد فاطمیه می‌خواندند پیاده به سمت حرم حضرت معصومه (س) می‌رفتند و در جای خاص خود زیارت می‌کردند که گاهی توفیق حاصل می‌شد خدمت این بزرگوار برویم و سوالات خود را عرضه کنیم.

 

این خطیب جمعه یادآور شد: مقام معظم رهبری هفته گذشته خطبه‌ای خواندند که بار دیگر نشان از فصاحت و بلاغت ایشان در گفتار بود که از حد بزرگوار خود حضرت امیرالمومنین علی (ع) به ارث برده‌اند.

امیری افزود: ایشان فرمانده کلمات هستند به خصوص این بار که خطبه خطابه عربی هم داشت و چقدر فصیح بود و بسیاری از کاربران عرب اذعان داشتند که ایشان از بسیاری از حکام عرب عربی را فصیح‌تر و بلیغ‌تر بیان کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از