حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
مدیر روابط کار اداره کل کار استان تهران:

حوادث ناشی از کار در تهران کاهشی است

حوادث ناشی از کار در تهران کاهشی است

مدیر روابط کار اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: آمار وقوع حوادث ناشی از کار در استان تهران طی پنج سال اخیر روندی نزولی و کاهشی داشته و ابن روند استمرار دارد.

مجید شایق در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه مرتبط با جامعه کار و تولید در سال ۱۴۰۲ به عنوان یک اولویت کاری پیگیری شد، کاهش حوادث ناشی از کار برای کارگران بود.

وی بیان کرد: در این راستا و به منظور پیگیری و اجرای برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش سوانح ناشی از کار به عنوان یکی از شاخصه‌های کاری بود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از روند کاهشی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌ها‌، کارخانجات و فضای کار و تولید طی پنج سال اخیر در استان تهران خبر و ادامه داد: این روند نزولی در سال ۱۴۰۲ نیز استمرار یافت.

شایق با اشاره به اهمیت حفظ سلامت کارگران در محیط‌های کاری و به حداقل رساندن عوامل حادثه‌خیز، تأکید کرد: افزایش شاخصه‌های ایمنی و تداوم روند کاهشی حوادث کار از سیاست‌های کاری در سال جاری نیز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برقراری نظام عادلانه مزد از طریق اجرای طرح توانمندی مشاغل در شرکت‌ها را یکی دیگر از اولویت‌های کاری اثرگذار و نتیجه‌بخش در سال ۱۴۰۲ در حوزه فعالیت کارگران و جامعه کار و تولید برشمرد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته از سوی سوی وزارت کار به ادارات‌کل استان‌ها، عملکرد قابل توجهی در اجرای طرح توانمندی مشاغل در شرکت‌ها اجرایی شده و خروجی مثبتی را به همراه داشت.

شایق در ادامه تعیین مزد سالانه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کار و تولید یاد و خاطرنشان کرد: با توجه به عضویت نمایندگان عالی کارگری در جلسات شورای عالی کار و توافق در خصوص میزان تعیین مزد با ایفای نقش میانجی‌گری دولت، کارگران می‌توانند مطالبات خود در این باره را به نمایندگان عالی کارگری، منعکس کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از