حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
کارشناس مسائل مذهبی:

جنگ امروز جنگ اخلاقی و فرهنگی است

جنگ امروز جنگ اخلاقی و فرهنگی است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید بدانیم جبهه جهاد اکنون معطوف به مباحث اخلاقی علمی و فرهنگی جامعه است.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام علی سعیدیان امشب در یادواره ۷۴۰ شهید دانش‌آموز استان تهران به میزبانی شهرستان ورامین، اظهار کرد: یادواره شهدا تنها به معنای یاد کردن از شهید نیست بلکه باید برای پاسداشت خون شهدا به وظایف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوره آخرالزمان دوره شبهات و حیرت و غفلت نام گرفته است، عنوان کرد: آنقدر دشمن برای جذب جوانان تلاش می‌کند که شاید دوست در حق و حقیقتش آنگونه که باید حرکت و عمل نکند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: گاهی نمود قدرت دشمن نتیجه ضعف ما است، به این معنا که اگر بتوانیم از اصول ارزش‌ها و عقیده خود دفاع کنیم، دشمنان به موفقیت نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام سعیدیان از شناخت شرایط به عنوان یکی از نیازهای اصلی دوره پرشبهه یاد و تاکید کرد: هیچ شکی دلیل بر کفر و ارتداد نیست، مگر آنکه نتوانیم به شکیات پاسخ دهیم و در آن صورت باید منتظر گرایش جوانانمان به جامعه کفر باشیم.

وی شک را مقدمه یقین خواند و افزود: شناخت اهداف و نوع عملکرد دشمنان علیه جوانان واجب‌ترین واجب‌هایی است که می‌توان تصور و تصویر کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب در حوزه‌های فرهنگی و اخلاقی هزینه‌های بسیاری را داشته است، ادامه داد: باید بدانیم جبهه جهاد اکنون معطوف به مباحث اخلاقی علمی و فرهنگی جامعه است.

حجت‌الاسلام سعیدیان در چنین شرایطی شناخت شبهات و پاسخگویی به آنها را ضروری خواند و گفت: گرایش نیافتن برخی از مردم به سمت و سوی درست و حقیقت ناشی از ضعف پایه‌های عقیدتی و اعتقادی است.

وی با اشاره به برگزاری یادبود ۷۴۰ دانش‌آموز شهید استان تهران، عنوان کرد: شهدای دانش‌آموز به دنبال این بودند که جانفشانی کرده و از شرف، ناموس، عقاید و کیان ایران اسلامی دفاع کنند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در این راستا ما نیز باید به دنبال فدایی شدن باشیم نه آنکه چیزی را فدای خود کنیم، بنابراین نباید با اعتقادات و باورهای مردم بازی کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از