حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
دبیر شورای ترافیک استان تهران خبر داد:

ثبت 347 هزار تخلف در جاده‌های استان تهران

ثبت 347 هزار تخلف در جاده‌های استان تهران

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: 347 هزار تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان تهران ثبت شده است.

ابوالفضل دربانی به میزان تخلفات ثبت شده ناشی از سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اشاره و اظهار کرد: میزان تخلفات سرعت نیز ۳۴۷ هزار و ۶۲۵ مورد ثبت شده که رشد ۴۸ درصدی را نسبت به مشابه زمانی سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به آمارهای تصادفات از ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیان داشت: با توجه به شروع طرح نوروزی ۱۴۰۳، از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ حجم تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تهران ۱۷ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۱۲۸ تردد ثبت شده که نسبت به آمار مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش تردد داشتیم.

دبیر شورای ترافیک استان تهران اضافه کرد: برای کنترل‌های عملیاتی در راستای کاهش سرعت در محور های مواصلاتی و جلوگیری از تخلفات به ویژه تخلفات منجر به حادثه به عوامل پلیس راه‌ها دستورات لازم داده شد تا بتوانیم این موضوعات را کنترل کنیم.

دربانی با تاکید بر اهمیت کنترل سرعت از سوی رانندگان برای رقم زدن تعطیلات شاد، خاطرنشان کرد: بالاترین سهم تخلف کنترل سرعت برای محورهای قرچک به ری و آزادراه تهران به ساوه بود.

وی افزود: از طرفی با توجه به آمار اعلام شده خوشبختانه تا پایان ۲۸ اسفندماه در حوزه برون شهری کاهش خوبی را شاهد بودیم و متأسفانه وقوع یک تصادف منجر به فوت که در نتیجه آن از هموطنان‌مان در اثر حادثه فوت کرد.

دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه با اشاره به ثبت تخلفات در پلیس راه غرب تهران افزود: با وجود اعمال تمهیدات لازم دربخش پلیس راه غرب تهران تاکنون ۴۸ فقره تصادف و ۷۸ مجروح ثبت شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۷درصد کاهش داشتیم.

دربانی به دیگر آمارهای تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز اشاره و تأکید کرد: در حوزه پلیس فاتب ۱۷ فقره سرعت غیرمجاز و ۳۱ مجروح ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین در فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران ۲۳فقره تصادف ثبت شده که از این تعداد با ۳۹مجروح نسبت به مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش را داشتیم.

دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به اهمیت کنترل سرعت از سوی رانندگان وسایل نقلیه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان سفرهای ایمن و کنترل‌های مضاعف را در راستای شاهد کاهش حوادث و سوانح رانندگی جرحی و فوتی شاهد باشیم تا در کنار خانواده هایمان شاد و ایمن زندگی کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از