حالت تاریک
چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403
مدیرکل بنیاد شهید استان تهران خبر داد:

تولید فیلم زندگی‌نامه شهیدان کلهر و رستگار

تولید فیلم زندگی‌نامه شهیدان کلهر و رستگار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: دو فیلم درباره زندگی شهیدان کلهر و رستگار در حال تدوین و تولید بوده و به مجموع آثار تولیدی درباره زندگی‌ شهدای استان تهران افزوده خواهد شد.

عباسعلی رضایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بنیاد شهید استان تهران به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، اقداماتی را در راستای اجرایی کردن این کنگره بزرگ انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: استفاده از همه اسناد و اطلاعات مربوط به شهدای استان تهران که توسط بنیاد شهید گردآوری شده و در گنجینه بانک اطلاعاتی و محتوایی آن وجود دارد، برای پیشبرد اجرای اهداف و برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در اختیار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزاری این کنگره را در نوع خود بی‌نظیر خواند و خاطرنشان کرد: این اقدام به غنی‌تر شدن دامنه اطلاعات درباره شهدا کمک کرده است.

رضایی با اشاره به تولید و پخش ۲۶ قسمت فیلم درباره شهدای استان تهران با نام «آبروی کوچه‌ها» در شبکه ‌های سیما، تأکید کرد: همچنین فیلم سینمایی «دست‌های ناپیدا» با ابن موضوع تولید شده به جشنواره فجر راه یافت.

وی تصریح کرد: دو فیلم دیگر درباره زندگی شهیدان کلهر و رستگار در حال تدوین و تولید بوده و به مجموع آثار تولیدی در حوزه فیلم درباره زندگی‌ شهدای استان تهران افزوده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران افزود: مصاحبه و ثبت تاریخی شفاهی همه والدین شهدای استان تهران که در قید حیات هستند، انجام شده و اینک این اقدام برای جانبازان بالای ۵۰ و ۷۰‌ درصد و آزادگان در حال انجام است.

رضایی گفت: تولیدمحتوا در بخش‌های خاطره‌گویی، مستندسازی و تولید فیلم درباره زندگی شهدای استان تهران، اقدامی برای معرفی و شناساندن این الگوها به نسل جوان و نوجوان و استمرار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را اقدام ارزشمند فرهنگی خواند که به تقویت و غنی‌تر شدن دامنه اطلاعات درباره شهدا کمک کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از