حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد:

توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در شهریار و پردیس

توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز در شهریار و پردیس

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: چهار دستگاه حفاری غیرمجاز در پردیس و یک‌دستگاه نیز در شهریار شناسایی و توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وحید مرادی‌نسب از شناسایی و توقیف چهار دستگاه حفاری ضربه‌ای غیرمجاز در حال حفاری طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب تهران و پردیس، این دستگاه‌های حفاری ضربه‌ای غیرمجاز در حال کندن چاه در حوزه عملکرد این شرکت بودند که طی یک روز کاری شناسایی و با اخذ دستور قضائی توقیف و از ادامه حفاری چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شد.

مرادی‌نسب با بیان اینکه گروه‌های گشت و بازرسی این امور با هوشیاری کامل در منطقه حضور دارند و هرگونه برداشت غیرمجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی را رصد و از این اقدام جلوگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از ادوات حفاری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت تمام با آن برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه‌ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و امور منابع آب تهران و پردیس با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهریار

براساس این گزارش، سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در حوزه عملکرد این شرکت خبر داد.

فرهاد اکبرپور اظهار داشت: با همکاری واحد گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی توسط کارشناسان حقوقی یک دستگاه حفاری غیرمجاز چاه از نوع ضربه‌ای در سقر چین شهریار در حین کف‌شکنی غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت این امور منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: دو دستگاه بالابر برقی به همراه ادوات در حال حفر چاه در زمین‌های قره ترپاق و قلعه نو نیز توقیف و چاه‌های مربوطه پر و مسدود شد.

سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس یادآور شد: این امور به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌های البرز و از شرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان‌های قم و مرکزی محدود می‌شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده‌های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران - کرج، ورامین، دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از