حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سردار سلامی:

استان تهران، مشهد اسطوره‌های تاریخ‌ساز است

استان تهران، مشهد اسطوره‌های تاریخ‌ساز است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استان تهران مشهد اسطوره‌های تاریخ‌ساز و شهیدانی همچون سرلشکرهای شهید فلاحی، نامجو، فکوری، جهان‌آرا، حسن تهرانی‌مقدم و کلاهدوز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، سردار حسین سلامی عصر امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: اینجا برای پاسداشت کرامت، شرافت، غیرت دینی، جهاد و شهادت‌طلبی مردانی آمده‌ایم که تاریخ اسلام را به شکلی حماسی و شگفت انگیز تغییر داده‌اند.

وی بیان کرد: سرزمینی که ما خاطرات شهدایش را گرامی می‌داریم، مبدأ جغرافیایی و تاریخی انقلاب ما و حادثه ۱۵ خرداد و کفن‌پوشی مردمان مومن، انقلابی و عاشورایی است که شهادت آنان در راه احیای هویت عظیم امت اسلام جزئی از قطعات این سرزمین بوده و بخشی از تاریخ پرافتخار ملت بزرگ ایران را به خود اختصاص داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سرزمینی که مشهد اسطوره‌های تاریخ‌ساز و شهیدانی همچون سرلشکرهای شهید فلاحی، نامجو، فکوری، جهان‌آرا، حسن تهرانی‌مقدم و کلاهدوز است.

وی تصریح کرد: اینجا سرزمین انسان‌هایی است که از عاشورا الهام گرفته‌اند، تاریخ نشان داده سرنوشت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد تا در میدان با شمشیرها دشمن را ملاقات نکنند، نمی‌توانند آرامش، امنیت، فرهنگ و آسایش را برای امت اسلام ببینند.

واقعه کربلا یک عبرت تاریخی است

سلامی عنوان کرد: تاریخ نشانه‌های سخت و دردناکی از عمل نکردن به موقع امت اسلام دارد، آنجا که مشرکان، کفار و منافقان در زمان بعثت رویاروی پیامبر صف‌آرایی کردند تا نور خدا را خاموش کرده و اسلام را اذن و امکان ظهور در عرصه حیات فردی، اجتماعی و سیاسی ندهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: ملت‌های مسلمان به ویژه محبان اهل بیت علیهم‌السلام به این حقایق آشنا شده‌اند که اگر در تاریخ امامشان را در صحنه‌های سخت تنها بگذارند، دشمنان بر آنان مسلط شده، ائمه را در محراب و یا در میانه جنگ به شهادت رسانده و سرنوشت مسلمانان مسلط می‌شوند.

وی گفت: اگر به موقع عمل نکنیم، الهام نگیریم و جهل بر وجود ما حاکم شود، امام مسلمین در میانه میدان تنها ضربت می‌خورد و اهل بیتش به اسارت می‌روند و این یک عبرت تاریخی است.

وی بیان کرد: مردم ما بیش از هزار سال با این حقیقت زندگی کرده‌اند که ای کاش می‌بودند و در رکاب امام شمشیر می‌زدند و سرهایشان از پیکر جدا می‌شد، اما اجازه تعدی را که اهل بیت نمی‌دادند، مردم ما بیش از هزار سال است که هرگاه آب می‌نوشند، نام حسین (ع) بر زبانش جاری و قلبش منقلب می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) یکهزار و ۴۰۰ سال است زنده، شکوهمند، الهام‌آفرین و حیات‌بخش در میان نسل‌ها زنده و برافراشته حیات جاودان دارد.

سلامی با تأکید بر اینکه عاشورا یک حقیقت متوقف شده در تاریخ نبوده و نیست، آن را حقیقت جاری، جریان فضیلت‌ها در اوج کمال منظومه زیبایی از جوانمردی خواند.

وی از عاشورا به عنوان سرچشمه الهام و آزادی بشریت، اقامه نماز، قله فضیلت‌ها و تمام رفعت هستی خواند و تأکید کرد: عاشورا زیباترین جلوه شجاعت و نشانه و آیه ایثار، صحنه هنرمندانه هنرنمایی و میدان غلبه ایمان بر شمشیر و اسلام بر کفر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این عاشورا بود که توانست مرد استثنائی تاریخ را در مقابل بی‌نظیرترین و پرقدرت‌ترین امپراتوری تاریخ بشر با دست‌های خالی به پیروزی رسانده و حادثه‌ای شگفت‌انگیز را در حالی رقم بزند که آمریکا احساس می‌کرد در جهان هیچ رقیبی ندارد.

امام در قلب استکبار حماسه خون بر شمشیر را به زیبایی به تصویر کشید

سلامی تصریح کرد: امام در قلب سیاست استکبار و استعمار در کشورهای اسلامی، حماسه غلبه خون بر شمشیر را به زیبایی به تصویر کشید و از آن روز به بعد قدرت امپراتوری شیطانی دیگر کمر راست نکرد و این آغاز یک ماجرای تمام ناشدنی بود که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: پرچم از دست امام راحل به دست یکی دیگر از فرزندان رسول خدا سپرده شد که به تأسی از ابوالفضل عباس (ع) دست خویش را در راه اعتلای اسلام، عزت مسلمانان و بازیابی هویت شخصیت اعتبار و منزلت مسلمانان از دست داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را سیمای منبسط شده عاشورا، رویارویی حق در مقابل باطل و شهادت و جهاد را مسیر عزت مسلمانان خواند و بیان کرد: شهادت یک حادثه نبوده، بلکه امتداد یک فضیلت جاودانه است و تاثیراتش علی‌الابد برقرار است.

سلامی افزود: روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان امروز سرزمین ما را امن، عزت‌مان را برقرار و موقعیت ما را در جهان ممتاز ساخته است، ایران اسلامی قابل شکست نیست و هر کس با او وارد معرکه شود، سرافکنده و شکست خورده و عاجز از معرفت از میدان خارج می‌شود.

امروز شعائر انقلاب اسلامی در سرزمین‌های دشمنانمان شنیده می‌شود

وی تأکید کرد: مملکت پابرجا و همه چیز آرام است و در طوفان آتش‌ها سرزمین ما بردأ و سلاما است و چه حقیرند آمریکا و رژیم صهیونیستی که کشتار کودکان در حین خواب را به عنوان مظاهر و پیروزی برای خود قلمداد کرده‌اند و جهان این سرافکندگی را برای آنان ثبت کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها که می‌خواستند این سرزمین را قلب یک نبرد طولانی در تاریخ قرار دهند، امروز در کرانه‌های مدیترانه عاجز مانده‌اند و فریادها و شعائر انقلاب در سرزمین‌هایشان شنیده می‌شود.

سلامی بیان کرد: انقلاب و ایران اسلامی در سایه رهبری دوراندیش و مدبر که استقامت را از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به ارث برده است، اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: امت‌های عالم، دشمنان را شناخته و با مکر و حیله آنان آشنا هستند، هیچ روزنه نفوذی به درون قلب‌هایشان برای القاء دروغ‌های دشمن باز نکرده‌اند و برای هیچکدامشان فرش قرمز پهن نکرده و به آن‌ها لبخند نمی‌زنند، بلکه با ایستادگی و تحمل سختی‌ها از دین، ملیت، هویت و فرهنگشان دفاع می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مقابل جبهه استکبار در اوج این میدان گیر کرده، همه راه‌ها به رویش بسته شده، نه می‌تواند عقب بنشیند و نه جلو بیاید.

سلامی افزود: کارنامه انقلاب و نظام اسلامی در طول ۴۶ سال نبرد بی‌وقفه نشان‌دهنده حضور ملت عزیز ایران در کنار رهبر انقلاب در وسط میدان است، صحنه تغییر کرده اما جنگ عوض نشده، تحریم، انزوا، جنگ روانی، رسانه‌ها، ترور و تهدید نظامی هیچ‌کدام نتوانسته است این ملت را از حرکت در مسیر باز دارد.

وی از شهدا به عنوان تفسیر کرامت، نشانه‌های شرافت، آیات وعده‌ صادق و شهادت را سرزندگی، جاودانگی و حیات ابدی یاد و تأکید کرد: خانه‌های هر یک از خانواده‌های شهدا دری از درهای بهشت است که از آنها مجاهدان راه خدا به سوی جهاد هجرت کرده‌اند و هجرت مقدمه‌ای برای جهاد است.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از