حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه:

مرکز معاینه فنی فیروزکوه در آستانه تعطیلی است

مرکز معاینه فنی فیروزکوه در آستانه تعطیلی است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه گفت: با توجه به اختلافات رخ داده میان مالکان بخش خصوصی مرکز معاینه فنی شهرداری فیروزکوه، شنیده شده حکمی مبنی بر تخلیه این مرکز صادر شده است.

مهدی باطبی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» در خصوص احتمال تعطیلی تنها مرکز معاینه فنی شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: مرکز معاینه فنی شهرداری فیروزکوه با مشارکت بخش خصوصی پس از تلاش‌های بسیار و طی مراحل اداری فراوان توانست با اخذ مجوزات لازم آغاز به کار کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از احداث این مرکز شهروندان فیروزکوهی ناچار بودند برای دریافت معاینه فنی خودرو خود به شهرهای مجاور سفر کنند، عنوان کرد: این موضوع موجب تحمیل هزینه‌های زیادی برای شهروندان می‌شد و افتتاح این مرکز با افزایش رضایتمندی شهروندان همراه بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه افزود: پس از طی شدن مراحل اداری و تخصیص کد فعال‌سازی، قراردادی مشخص بین سازمان حمل و نقل شهرداری و بخش خصوصی به عنوان مالکان بخش خصوصی این مرکز تا پایان سال ۱۴۰۵ منعقد شد و باید مرکز معاینه فنی شهرداری فیروزکوه تا آن تاریخ دایر باشد.

باطبی خاطرنشان کرد: تنها مرجع لغو امتیاز مرکز مذکور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با گزارش اتحادیه حمل و نقل همگانی استانداری تهران آن هم با دلایل قابل قبول است، اما با توجه به اختلافات رخ داده بین مالکان بخش خصوصی این مجموعه، شنیده شده بدون در نظر گرفتن مفاد این قرارداد حکمی مبنی بر تخلیه این مرکز تا حداکثر تاریخ پنجم مرداد صادر شده است. 

وی با تأکید بر اینکه اختلافات بین مالکان بخش خصوصی در نهایت به ضرر شهروندان خواهد بود، ادامه داد: همه مستندات این مرکز برای مکان فعلی صادر شده و انتقال آن به محل دیگر بدون انجام مجدد تشریفات کشوری و استانی غیرممکن خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه تصریح کرد: نهادهایی چون کمیسیون ماده پنج، اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله نهادهای دخیل در روند صدور مجوز این مرکز هستند که در صورت تغییر محل باید کلیه مراحل از ابتدا آغاز شود و شاید قریب به یک سال طول بکشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از