حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس جمعیت هلال احمر پردیس:

تنها راه مقابله با حوادث طبیعی آموزش است

تنها راه مقابله با حوادث طبیعی آموزش است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس گفت: حوادث، طبیعی هستند، تنها راه مقابله با حوادث طبیعی آموزش می‌باشد.

علی کاظم‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به قرار گرفتن در هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوشبختانه در کشور شرایط بسیار خوبی دارد و یکی از سازمان‌های مردم نهادی است که پشتوانه اصلی آن مردم و داوطلبان این جمعیت هستند.

وی افزود: خدماتی که جمعیت هلال احمر در این ۱۰۲ سال به مردم و کشورهای مختلف دنیا در زمان حوادث ارائه داد یک خدمت بی‌منت و صادقانه بوده که در سازمان صلیب سرخ جهانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جزو پنج کشور برتر شناخته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس با اشاره به حادثه‌خیزی ایران، افزود: از ۴۲ حادثه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد، ۳۲ حادثه در کشور ما رخ داده است، همین آمار بیانگر آن می‌باشد که ما یک کشور حادثه‌خیز هستیم و متاسفانه در زمان حوادث هم میزان خسارت و آسیب‌پذیریمان بسیار بالا است.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: تمام دانشمندان علوم مدیریت بحران بر این عقیده هستند که تنها راه مقابله با حوادث طبیعی آموزش می‌باشد، با تمام پیشرفت بشر در علم و تکنولوژی، همچنان انسان نمی‌تواند دو دقیقه قبل از وقوع زمین لرزه را پیش‌بینی کند.

وی گفت: شهرستان پردیس به واسطه قرار گرفتن در یکی از گسل‌های فعال کشور یعنی گسل مشاء و از طرفی هم قرار داشتن در اصلی‌ترین محور غرب به شرق که یکی از جاده‌های بین‌المللی و ترانزیتی است به عنوان یک شهرستان حادثه‌خیز شناخته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس با اشاره به اینکه درب جمعیت هلال احمر به روی تمام مردم باز است، بیان کرد: در جمعیت هلال احمر این آمادگی را داریم که آموزش‌های کاملا رایگان امداد و کمک‌های اولیه که می‌تواند در زمان حادثه هم برای خود خانواده آن فرد و هم برای هموطنانش موثر واقع شود را ارائه دهیم تا شاهد حوادث و آسیب‌پذیری کمتری در زمان بحران باشیم.

کاظم‌زاده یادآور شد: حوادث، طبیعی هستند، عدم آمادگی ما در مقابل حوادث غیرطبیعی است، حوادث طبیعی هر چند وقت یک بار رخ خواهد داد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از