حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد:

تنقیح قوانین؛ تکلیف مجلس برای جهش تولید

تنقیح قوانین؛ تکلیف مجلس برای جهش تولید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دو حوزه تنقیح قوانین و نظارت‌های حداکثری می‌تواند سهم خود را در تحقق شعار سال و جهش تولید در کشور ایفا کند.

سید علی یزدی‌خواه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از دو منظر تنقیح قوانین و نظارت‌های حداکثری می‌تواند در راستای تحقق شعار سال تلاش و اقدام کند.

وی عنوان کرد: مجلس از طریق  تنقیح قوانین و تسهیل یا لغو قوانین مزاحم پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی در مسیر مشارکت مردم، روند جهش و تقویت تولید را تقویت و هنوار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان مردم در خانه ملت، از طریق اعمال نظارت‌های ذاتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نقش خود را در عملیاتی کردن شعار سال ایفا می‌کنند. 

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، ولی‌فقیه سیاست‌های کلان کشور و نظام را ابلاغ می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند آن‌ها را به نحو شایسته‌‌ای اجرایی و عملیاتی کنند. 

وی تأکید کرد: بر اساس آنچه که گفت، مجلس شورای اسلامی در دو حوزه تنقیح قوانین و نظارت‌های حداکثری می‌تواند نقش و سهم خود را در تحقق شعار سال و جهش تولید در کشور ایفا کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ابعادی از نقش جهش تولید در تقویت اقتصاد کشور، افزود: تحقق این مهم موجب اشباع بازارهای داخلی، رونق بخشیدن به کسب و کار و بازارهای منطقه‌ای خواهد شد.

یزدی‌خواه تصریح کرد: در این صورت علاوه بر مثبت‌تر شدن تراز تجاری کشور، تقویت قدرت پول ملی و افزایش سطح رفاه و آسایش مردم تحقق بیشتری خواهد یافت.

 وی، تولید محصولات باکیفیت با قیمت تمام‌شده مناسب و توجه به ذائقه و نیاز مخاطبان و شناسایی بازارهای هدف را از لازمه جهش تولید خواند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از