حالت تاریک
سه‌شنبه, 12 تیر 1403
فرمانده سپاه استان تهران خبر‌ داد:

تغییر زمان برگزاری کنگره شهدای استان تهران

تغییر زمان برگزاری کنگره شهدای استان تهران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران به زمان دیگری موکول شد.

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: با توجه به شهادت رئیس جمهور کشورمان و شهدای خدمت و برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدای والامقام، زمان برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران تغییر یافت.

وی عنوان کرد: در حالی قرار بود اجلاسیه نهایی این کنگره ملی سوم خردادماه با حضور خانواده‌های معظم شهدای استان تهران و اقشار مردم در حرم امام خمینی (ره) برگزار شود که به دلیل سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، وزیر امور خارجه و هیأت همراه و همزمانی با برگزاری مراسم یادبود، تشییع و تدفین شهدا، به زمان دیگری موکول شد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: از ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران انجام شده و پیش از اجلاسیه نهایی، اجلاسیه‌های شهدای اقشار به میزبانی شهرستان‌های استان برگزار شده است.

سردار ولی‌زاده خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری کنگره ملی سرداران و 12 هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، 12 اجلاسیه شهرستانی برای شهدای 12 قشر از جمله شهدای اقشار دولت، سلامت، کارگر، ورزشکار، هنرمند، اصناف، مداح، دانش‌آموز، قرآنی، روحانی، کشاورز و ارتش در 12 شهرستان استان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مردم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در هر یک از این اجلاسیه‌ها علاوه بر حضور شهدای هر قشر از سراسر استان تهران، خانواده‌های معظم شهدای آن شهرستان نیز حضور داشتند و در کنار سخنرانی سخنرانان و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز برگزار می‌شد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران همچنین به دستاوردهای برگزاری اجلاسیه‌های شهرستانی و کنگره 12 هزار شهید استان تهران اشاره و اظهار کرد: بانک اطلاعاتی کامل و جامعی از زندگی‌نامه، دست‌نوشته‌ها، تصاویر و خاطرات شفاهی شهدا گردآوری شده است.

نتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از