حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران:

ترویج فرهنگ ایثار مشکلات فرهنگی را می‌زداید

ترویج فرهنگ ایثار مشکلات فرهنگی را می‌زداید

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران گفت:

عباسعلی رضایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: شهدا و خانواده شهدا هرگز فراموش نمی‌شوند و برای معرفی این ستارگان درخشنده ایران به نسل جوان و آینده که هیچ تصوری از آن روزهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ندارند، به ثبت خاطرات شفاهی پدران و مادران شهدا پرداخته‌ایم.

وی عنوان کرد: ثبت خاطرات شفاهی پدران و مادران شهدا به اتمام رسیده و اکنون در مرحله ثبت خاطرات شفاهی جانبازان هستیم، برای ثبت تمام زوایای فکری و اعتقادی شهدا تنها به موضوع ثبت خاطرات والدین آن‌ها اکتفا نکرده‌ایم، بلکه نسبت به جمع‌آوری آثار متعلق به شهدا و آثار مرتبط با شهیدان (از جمله دست‌نوشته و دل‌نوشته‌ها) نیز اقدام شده واین آثار را تنظیم و تبدیل به کتاب می‌کنیم.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه  برگزاری یادواره‌های شهدا در حال تلاشیم و سال آینده کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران را برگزار خواهیم کرد.
 
رضایی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بنیاد شهید استان تهران مشارکت در ساخت فیلم‌های سینمایی در حوزه دفاع مقدس است، افزود: امسال در فیلم « دست‌های ناپیدا» که در جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین این جشنواره شد، مشارکت داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی بنیاد شهید استان تهران ساخت برنامه «آبروی کوچه‌ها» است که در این برنامه زندگی هر شهید از زمان تولد تا شهادت در ۴۵ دقیقه در صدا و سیما تولید می‌شود و تا امروز ۳۰ قسمت از این  برنامه ضبط و تولید شده و این روند ساخت همچنان ادامه دارد.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: همه تلاش ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را خوب بشناسیم و سپس به خوبی آن را در بین اقشار مردم تبیین، تشریح و معرفی کنیم.

رضایی تصریح کرد: اگر در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود، قطعا بخشی از مشکلاتی که در حوزه فرهنگی و در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، زدوده خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از