حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
رئیس اداره کار شهرستان ری خبر داد:

تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال ری در ۱۴۰۲

تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال ری در ۱۴۰۲

رئیس اداره کار شهرستان ری گفت: سند، تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته با تحقق ۱۰۲ درصدی همراه بود.

مازیار شهرآشوب در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان ری در سال گذشته ایجاد ۱۷ هزار و ۶۸۰ شغل بود که تحقق ۱۰۲ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در شهرستان ری طی سال گذشته بیش از میزان تعهد ایجاد شده رقم خورد، عنوان کرد: میزان تعهد تعیین شده برای این شهرستان در سال جاری، اشتغالزایی برای ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر است که نسبت به میزان تعهد سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری با اشاره به اینکه بیشترین میزان تحقق تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان ری در حوزه صنعت بوده است، خاطرنشان کرد: اگرچه تعهد اشتغال در سال جاری با تأخیر ابلاغ شده، اما می‌کوشیم این میزان تعهد به طور کامل محقق شود.

شهرآشوب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت حوزه تعاون در شهرستان ری، افزود: در این شهرستان ۸۲۰ تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد، یکصد تعاونی فعال بوده و مجامع آنها به روز است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های فعال شهرستان ری عمدتأ در دو حوزه تولیدی و کشاورزی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: سال گذشته بر مبنای تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، تسهیلات خاصی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شد. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در خصوص عوامل مؤثر در غیرفعال شدن برخی تعاونی‌ها، گفت: بسیاری از تعاونی‌ها به صورت خانوادگی تشکیل شده و به دلیل عدم حصول نتیجه مورد نظر مجامع آنها به روز نشده و به سمت انحلال رفته‌اند.

شهرآشوب اظهار کرد: برخی از تعاونیهای مسکن نیز پس از عضوگیری و اتمام پروژه و انجام تعهدات خود در احداث مسکن برای اعضاء، فعالیتشان به اتمام رسیده و تعاونی نیز فعال نبوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از