حالت تاریک
شنبه, 21 مهر 1403
برگزاری سومین جشن برداشت پسته بخش صفادشت
مدیر جهاد کشاورزی ملارد خبر داد:

برگزاری سومین جشن برداشت پسته بخش صفادشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد با اشاره به فرارسیدن روز ملی روستا و عشایر، از برگزاری سومین جشن برداشت پسته بخش صفادشت روز دوشنبه ۱۶ مهر در فرهنگسرای بعثت خبر داد.

حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» بیان کرد: این مراسم با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، شهرداری و فرمانداری شهرستان ملارد به منظور بزرگداشت تلاش‌های کشاورزان و معرفی محصولات پسته برگزار خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مساحت باغات پسته شهرستان ملارد ۷۰۰ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن بانه و مابقی طی دو سال اخیر در شرف پیوند زدن است، در باغات پسته به طور میانگین ۴.۵ تا ۵ تن پسته تر برداشت می‌شود که یک سوم این محصول به صورت پسته خشک در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد کشت پسته در منطقه اخترآباد را در حال توسعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با میزان آب موجود در دهستان اخترآباد کشت پسته به یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در سال‌های آینده برسد و با توجه به بهره‌برداری کشاورزان از روش‌های نوین کاشت نهال و پیوند زنی پسته، رتبه برتر شهرستان را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

احمدی تاکید کرد: در دهستان اخترآباد شهرستان ملارد کاشت انواع پسته مانند اکبری، کله‌قوچی، اختری و احمدی نیز تقریبا در حال رایج شدن است که اغلب خیلی معروف و در سطح کشور از محبوبیت خیلی خوبی برخوردار هستند، خصوصا اکبری و احمد آقایی در استان کرمان، شهرهای رفسنجان، انار و شهرهای پسته‌خیز کشت می‌شود و این در حالی است که کیفیت تولیدات حوزه دهستان اخترآباد به دلیل شرایط اقلیمی خشک با استان‌هایی که کانون پسته هستند، برابری می‌کند.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های جهاد کشاورزی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان و توسعه‌های فنی برای باغداران موجب ترغیب و تشویق پسته کاری شده، چرا که از قیمت مناسب و ارزآوری خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم در حوزه کاشت پسته این است که از ۳۳ رشته غلات موجود در دهستان اخترآباد که سالانه مرمت و لایروبی می‌شود، در آینده حداقل در وسعت ۳ هزار هکتار کاشت و توسعه محصول پسته داشته باشیم.

احمدی هدف از اجرای این برنامه را فرصتی مناسب در راستای تقویت همبستگی اجتماعی و معرفی ظرفیت‌های بخش صفادشت دانست و اظهار داشت: در اختتامیه مراسم از میان کشاورزان شاخص که بر اساس عملکردشان به برداشت ۴ تا ۸ تن برداشت پسته رسیده‌اند، هشت نفر انتخاب و به منظور کسب انگیزه بیشتر و تشویق علاقه‌مندان این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از