حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه حسن‌آباد فشافویه:

برخی به رهبری نگاه افراطی یا تفریطی دارند

برخی به رهبری نگاه افراطی یا تفریطی دارند

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه گفت: برخی به رهبری نگاه افراطی و یا تفریطی دارند که هر دو نگاه غلط است؛ رهبری در امور مهم تصمیم‌ گیرنده است اما به فرموده خود ایشان «من مردم سالاری دینی را صادقانه قبول کرده‌ام».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید حسین امیری  در خطبه‌های امروز نمازجمعه حسن‌آباد فشافویه اظهار کرد: نگاه برخی به رهبری نگاه تفریطی است یعنی معتقد هستند رهبری مثل پاپ می‌ماند؛ پاپ به صورت نمایشی گاهی اوقات می‌آید صحبت‌هائی می‌کند و به کلیسا بازمی‌گردد و کاری به سیاست ندارد.

وی گفت: بعضی می‌گویند رهبری نیز باید این شکل باشد در حالی که این یک نگاه تفریطی به رهبری است؛ رهبر ما در جریان تمام امور و در بطن همه امور قرار داشته و تصمیمات اساسی و مهم برای جامعه اسلامی می‌گیرد.

حجت‌الاسلام امیری بیان کرد: برخی دیگر نگاه افراطی داشته و می‌گویند رهبری همه‌کاره است؛ نه رئیس جمهور، نه مجلس و نه بقیه دخالتی در امور ندارند. 

وی افزود: این نگاه نیز نگاه غلطی است، هر چیزی سر جای خود قرار داشته و رهبری در امور مهم تصمیم‌گیرنده است اما به فرموده خود ایشان «من مردم سالاری دینی را صادقانه قبول کرده‌ام»؛ هر کسی را این مردم قبول کنند ما او را رئیس و مسئول و کمک به او را لازم و وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه تاکید داشت: ایشان همچنین فرموده‌اند مهم‌ترین وظیفه رهبری تنظیم سیاست‌های کلی نظام است یعنی این موارد توسط رهبری تدبیر و انجام می‌شود اما اینکه فکر کنیم رهبری در جزئیات اموری که مربوط به کسانی دیگر مثل رئیس جمهور می‌شود دخالت می‌کند این منطقی نیست. 

وی ادامه داد: البته در مواردی رهبری حس می‌کند اتفاق و جریانی در حال شکل‌گیری است که مسیر جامعه اسلامی و یا نظام را منحرف می‌سازد البته که ایشان ورود می‌کنند و بارها شاهد این امر بوده‌ایم. 

حجت‌الاسلام امیری یادآور شد: ایشان در جای دیگر فرمودند رهبری مرجع است یعنی محل رجوع مردم در اختلافات هستند و زمان امام هم همینطور بوده است؛ من آن زمان رئیس جمهور بوده‌ام و مسائل خود را برای امام می‌نوشتیم و ایشان اجازه می‌دادند. 

وی افزود: ما معتقد بر این هستیم که مجلس خودش نسبت به وزرا و تائید این افراد باید تصمیم بگیرد؛ این سنت غلطی است که چند ساله مرسوم شده که می‌گویند این مطلب مورد تائید رهبری و می‌بایست انجام شود. 

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه در پایان خاطر نشان کرد: شاید رهبری موافق باشند اما  نباید حتما این امور را به گردن رهبری انداخته و با رخ دادن اشتباهات در تصمیم‌گیری این موارد را به رهبری نسبت دهیم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از