حالت تاریک
سه‌شنبه, 29 خرداد 1403
امام جمعه ورامین:

انتقادات با رعایت تقوا همراه باشد

انتقادات با رعایت تقوا همراه باشد

امام جمعه ورامین با تاکید بر ضرورت اتخاذ تقوای سیاسی در انتخابات گفت: اگر خواستیم نقد کنیم که بسیار هم به جا است و باید نقد انجام شود، با تقوا باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) به بیان سیره این امام پرداخت و سپس از آیت الله محمودی بابت چند دهه امامت جمعه ورامین تشکر کرد.

عزیزی گفت: امروز افتخار ما این است که در زمره ارادتمندان ایشان هستیم و همچنین از آقازاده ایشان و ائمه جمعه موقت دیگر که در سال‌هایی که حاج آقا نتوانستند برای اقامه نماز جمعه بیایند زحمت کشیدند هم تشکر می‌کنم.

وی افزود: راجع به جایگاه نماز جمعه و امام جمعه باید گفت نماز جمعه جایگاه و پایگاه رهبری و راهبری است و امام جمعه هم رهبر است و هم راهبر، رهبر است از این جهت که راه را نشان می‌دهد و بصیرت افزا است، هدایتگر است، راه و مسیر را نشان می‌دهد، اما این همه قصه نیست، امام جمعه راه را نشان داده و خود نیز در آن راه و مسیر حرکت می‌کند و لذا راهبر و دستگیر است.

خطیب نماز جمعه ورامین بیان کرد: اگر از تقوا و جهاد دم می‌زند خودش جلوتر است، اگر از زهد سخن می‌گوید خودش جلوتر است، راهبر کسی است که خود در مسیر حرکت کند، اگر خود در سبیل و صراط مستقیم نباشد، هدایتگری ندارد، امام جمعه رهبر و راهبر است و باید اینگونه باشد.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: امام جمعه اگر بخواهد به معنای واقعی کلمه امام جمعه باشد باید برای مردم پدر باشد، هرکس یک گرایش و تمایلاتی دارد، همین الان شش نفر کاندیدای ریاست جمهوری داریم، تمایلات مختلف داریم، یا ما ممکن است، خطوط سیاسی مختلف داشته باشیم، یکی اصولگرا و یکی اصلاح طلب است، یکی راست و یکی چپ است، تمایلات مختلف وجود دارد، اما امام جمعه باید فارغ از این گرایش‌ها نسبت افراد را با امیرالمومنین (ع)، حجت خدا (عج) و نایب او ببیند، اگر این نسبت وصل بود او را در آغوش گرم بگیرد، اگر نسبت تلخ بود، باز هم باید آن افراد را در آغوش گرفته و درصدد شیرین کردن آن تلخی باشد.

عزیزی بیان کرد: ما انتخاباتی در پیش داریم که چشم دنیا به این انتخابات است، در اینکه مردم به ویژه جوان‌ها پرشور شرکت می‌کنند، شکی نیست، اما تقوای سیاسی از خود انتخابات مهم‌تر است، ممکن است شما انتخاب خوبی داشته باشید، اما تقوای سیاسی را رعایت نکرده باشید، شرکت در انتخابات را با بی تقوایی تلخ نکنید.

امام جمعه ورامین گفت: کاندیداها نباید مرز تقوا را بشکنند، شیطان دزد عقیده است، نباید به این دزد فرصت دزدی داد، ایجابی تبلیغ کنیم، اگر خواستیم نقد کنیم که بسیار هم به جا است و باید نقد انجام شود، با تقوا باشد.

منبع: مهر

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از