حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
امام جمعه پاکدشت:

امروز دفاع مقدس به نسخه جهانی تبدیل شده

امروز دفاع مقدس به نسخه جهانی تبدیل شده

امام جمعه پاکدشت گفت: امروز دفاع مقدس ایران به یک نسخه جهانی جبهه مقاومت تبدیل شده است تا قبل از دفاع مقدس کسی جرات رویارویی با دشمنان اسلام را نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار با تاکید بر درک تحولات ماه ربیع‌الاول و بهره‌گیری معنوی از این ماه اظهار داشت: نماز آرام‌بخش روحی و جسمی انسان است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌فرمایند «نماز جمعه در راس همه امور است» این کلام نورانی امام راحل (ره) برگرفته از سوره جمعه است. نمازجمعه ضمن جایگاه ثواب‌های معنوی و روحی و جسمی به محل هم‌اندیشی و برپایی میزخدمت و از همه مهمتر رزمایش مهدی یاوران و مهدی باوران برای تجدید پیمان با امام زمان و نایب برحق‌شان امام خامنه‌ای (حفظه الله) است.

وی با تقدیر از خدمات و برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت تصریح کرد: یک راه برای خیررسانی مستمر وجود دارد و آن وقف است، وقف توصیه قرآن و پیامبر خداست. پیامبر با ساخت مسجد و وقف آن یعنی اجرای کاری که ماندگار باشد، وقف باقیات و صالحات و صدقه جاریه و ماندگار کردن نام و یاد و سرمایه و مسیر خود است. وقف پشتوانه رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی است پس با توجه به نیاز جامعه وقف صورت بپذیرد.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مهر، پر مناسبت هستیم از ۳۱ شهریورماه هفته دفاع مقدس، بازگشایی، میلاد پرنور پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام‌ جعفرصادق (ع) و هفته وحدت و همچنین هفته وقف و یک‌ساله شدن طوفان الاقصی هستیم. تشکر می‌کنم از مسئولان و مدیران و معلمان ویژه در بازگشایی مدارس که تلاش بسیاری کردند. انتقال مفاهیم انسان‌ساز و تمدن‌ساز دفاع مقدس در بازگشایی ماه مهر امسال که با توجه به تقارن دفاع مقدس و میلاد پربرکت حضرت محمد (ص) برگزار می‌شود که خوب است با شعار «مهر محمدی مقاومت نبوی» تبیین شود.

جوکار ادامه داد: امروز دفاع مقدس ایران به یک نسخه جهانی جبهه مقاومت تبدیل شده است تا قبل از دفاع مقدس کسی جرات رویارویی با دشمنان اسلام و آزادی‌خواهان جهان را نداشت. امروز یک‌سال از مقاومت مردم مظلوم غزه می‌گذرد با وجود شهادت‌ها و جانبازان بسیار، مردم غزه همچنان با مقاومت خود که بر گرفته از مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع غرورآفرین مقدس است همچنان به دنبال خوار و خفیف کردن دشمن و به زباله‌دان تاریخ سپردن هستند.

وی با تاکید بر اهمیت پیگیری تحولات منطقه از سوی مردم و مسئولان، اضافه کرد: یمن دو پهپاد آمریکایی را در چند روز اخیر سرنگون کرد. از فاصله ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری موشک هایپرسونیک شلیک کرد که هیچ کدام از کشتی‌های آمریکایی نتوانست آن را شناسایی کند و به تل‌آویو اصابت کرد و این برگرفته از مقاومت جهانی هشت سال دفاع مقدس است. جبهه مقاومت، حزب الله، انصارالله یمن و مردم غزه اینچنین در منطقه و جهان دست برتر شدند و دشمن نمی‌تواند آنها را نابود کند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به ۴ مهرماه روز سرباز، یاد و خاطره شهدای سرباز به‌ویژه شهدای نیروی انتظامی را که این روزها شاهد تشییع پیکر چند تن از این عزیزان هستیم، گرامی داشت.

جوکار با تاکید بر اهمیت درک مشق مهربانی در حوزه‌های مورد نیاز جامعه عنوان کرد: با شرکت در جشن عاطفه‌ها مشق مهربانی را ترسیم می‌کنید تا دانش‌آموزان کم بضاعت ماه مهر خوب و با خیر و برکتی را آغاز کنند.

وی در پایان خطبه‌های این هفته با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در کشور و جلوگیری از دو قطبی‌سازی، گفت: وحدت انقلاب و اسلام نخستین راهبرد کشور است. انتظار داریم کسانی که در گوشه و کنار ایران اسلامی، وحدت‌شکنی می‌کنند مسئولان با آنها برخورد قانونی و معقولانه بکنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از