حالت تاریک
یکشنبه, 10 تیر 1403
فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری:

امام خمینی(ره) دشمن‌شناسی را تکلیف دینی می‌دانست

امام خمینی(ره) دشمن‌شناسی را تکلیف دینی می‌دانست

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرستان ری گفت: امام عظیم‌الشأن ما دشمن شناس و دشمن ستیز و آن را بر اساس آموزهای دینی یک تکلیف برای خود می‌دانست.

روح‌الله قنبری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با صداقت در عمل و گفتار و با بینش سیاسی برگرفته از اندیشه‌ سیاسی اسلام در نقد رفتارشناسی رژیم ستم‌شاهی، دست به مبارزه‌ طراحی شده زد. 

وی بیان کرد: امام راحل علت اصلی نابودی و شکست ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در مقابل دولت‌های مستکبر را عدم قیام همه‌جانبه‌ قشرهای مختلف دانسته و می‌گفت «اگر امروز قشرهای مختلف ملت‌ با بیدار کردن توده‌های عظیم انسانی اسلامی به دادِ کشور‌ها و ملت‌های تحت ستم نرسند، غارتگران ملحد شرقی و بد‌تر از آنان ملحد غربی ریشه حیات آنان را می‌مکند».

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرستان ری عنوان کرد: امام عظیم‌الشأن ما دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بوده و آن را براساس آموزه‌های دینی یک تکلیف برای خود می‌دانست.

قنبری خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات متعدد در زمینه اقتصادی و فرهنگی و ایرادات اساسی وارده به شخصیت شاه مملکت و عقب‌افتادگی صدها ساله کشور عزیزمان ایران از پیشرفت و علم و صنعت و... به گفته صاحبان فکر و اندیشه حرکتی را که حضرت امام (ره) در سال ۴۲ آغاز کرد، برای صیانت از کشور و استقلال ایران بود، زیرا بعد از تصویب کاپیتولاسیون، آمریکائی‌ها در ایران دست به هر جنایتی می‌زدند.

وی افزود: شاه کشور را کاملا در اختیار آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها و عوامل آن‌ها که فرقه ضاله بهائیت بود قرار داد، به‌گونه‌ای که آمریکائی‌ها بعد از کودتا ۲۸ مرداد توانستند جایگاه خود را که از قبل به‌دنبالش بودند، به‌دست بیاورند.

وی ادامه داد: بهترین پاسخ در این خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است؛ ایشان در جاهای متعدد و در فرمایشات گوناگون می‌فرمایند ما باید واقعاً به این مسئله‌ «اتّحاد بین مسلمین» فکر کنیم؛ جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شده، علاوه‌بر اینکه توانسته خودش را حفظ کند، توانسته رشد کند، توانسته این منطق را منتشر کند، توانسته ریشه‌دار کند؛ جمهوری اسلامی با وجود خودش، با حضور خودش ابطال کرده، به چالش کشیده هویّت مرکزی تمدّن غربی را؛ خب عصبانی‌اند دیگر؛ این‌ها عصبانی‌اند. 

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری بیان نمود: فلسطینی‌ها، هم در ماه رمضان گذشته و هم ماه رمضان امسال شجاعت و فداکاری‌های بسیاری از خودشان نشان دادند و رژیم خبیث صهیونیستی نیز در تمامی این سال‌ها جنایات وحشیانه‌ای انجام داد؛ دیگر از این بیش‌تر قابل تصوّر نیست؛ هر ستم و ظلمی از دستشان برمی‌آید می‌کنند؛ قدرت‌های پوشالی مثل آمریکا و اروپا نیز پشتیبانی می‌کنند. 

وی افزود: فلسطین، هم مظلوم است و هم مقتدر، این می‌شود مقتدرِ مظلوم؛ یعنی جوانان فلسطینی نمی‌گذارند وجود فلسطین و مظلومیت آن از یاد برود و مقتدرانه در مقابل هجوم دشمن ایستاده‌اند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از