حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول کانون خدمت رضوی شهریار مطرح کرد:

استیصال استعمار در مقابل اتحاد جوامع اسلامی

استیصال استعمار در مقابل اتحاد جوامع اسلامی

مسئول کانون خدمت رضوی شهریار گفت: هراس دشمنان از انسجام جوامع اسلامی بسیار حائز اهمیت است، زیرا ید واحده اجازه تسلط و استعمار به هیچ ابر‌‌قدرتی را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن تیموری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با علمای اهل سنت در هفته وحدت، اظهار کرد: خط مشی درست مسلمانان دوستی و وحدت کلمه است، دشمنان برای ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان درصدد القای افکار تفرقه‌انگیزانه هستند تا از این طریق از شکل گیری امت واحده اسلامی جلوگیری کنند.

وی افزود: آنچه که باعث هراس دشمنان شده است، مسئله امت واحده است، توجه به این نکته در جوامع اسلامی بسیار حائز اهمیت خواهد بود به جهت این‌که ید واحده اجازه تسلط و استعمار به هیچ ابر‌‌قدرتی را نمی‌دهد.

مسئول کانون خدمت رضوی شهریار تشریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، هفته وحدت صرفا یک حرکت، نامگذاری و اصطلاح نیست، تفکر وحدت می‌بایست این باشد که علما و بزرگان اهل سنت و شیعه به فکر دوستی و اتحاد باشند.

تیموری با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی جامعه شیعه و اهل سنت هنگام بروز اتفاقات در کشور خاطرنشان کرد: در قرآن نیز به این مطلب اشاره شده است، زمانی که شهادتین بر زبان فردی جاری می‌شود، مسلمان باید کنارش باشد، آیه شریفه «بحبل الله بلا تفرق» نیز بیان‌گر این مسئله است که به ریسمان الهی چنگ بزنید، یک خط باشید و از این خط فکری جدا نشوید.

وی یادآور‌ شد: با وجود این‌که مسلمانان غزه و فلسطین چندین سال در سختی هستند و اسرائیل اشغالگر به روح و جانشان تجاوز کرده، ولی همچنان کنار یکدیگر هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تنها کشوری که حمایت همه جانبه نسبت به سرزمین‌های مورد تجاوز دارد ایران است، این مسئله جزو مهم‌ترین آرمان‌های کشورمان است.

تیموری افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، یادآور این مسئله است که جامعه اسلام پیرو کشور فلسطین باشند و با حمایت همه جانبه در مقابل چنگال صهیونیسم بایستیم.

وی عنوان کرد: در جنگ داعش با کشور سوریه، مستشاران و مدافعین حرم حضرت زینب سلام الله علیها همانند حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین همدانی، به امر رهبرشان لبیک گفته و در مقابل داعش ایستادگی و ثابت کردند ملاک مسلمان‌بودن است و هر جا نیاز باشد حضور دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از