حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار شهرستان قدس خبر داد:

افتتاح ۵ مدرسه در شهرستان قدس

افتتاح ۵ مدرسه در شهرستان قدس

فرماندار شهرستان قدس گفت: تا پایان امسال ۵ واحد آموزشی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و به سرانه فضاهای آموزشی افزوده خواهد شد.

وحید گلی‌کانی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: با توجه به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان قدس، اجرای چند پروژه در زمان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته بود که با بهره‌برداری از آن‌ها، امکان تحصیل دانش آموزان در شرایط مناسب‌تری فراهم شده است.

وی بیان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور شهید در اردیبهشت ۱۴۰۱ به شهرستان‌های غرب استان تهران احداث چهار مدرسه در شهرستان قدس به تصویب رسیده بود اکنون با جذب ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز، در آستانه سال تحصیلی جدید سه مدرسه به فضای آموزشی اضافه خواهد شد.

فرماندار شهرستان قدس با اشاره به کلنگ دو مدرسه دیگر، تأکید کرد: در مجموع این پنج واحد آموزشی با ظرفیت ۷۵ کلاس درس طی هفته دولت و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

گلی‌کانی تصریح کرد: با توجه به موضوع کمبود آب شرب، پروژه اجرایی خط انتقال آب از تصفیه‌خانه تهران برای شهرستان قدس در دولت سیزدهم آغاز شده و در بازه زمانی چهار ماهه با تحقق این مهم، اکنون بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از حجم آب تصفیه‌خانه تهران برای جبران بخشی از کمبود آب تامین می‌شود.

وی الحاق یک قطعه زمین به بیمارستان ۴۵ تختخوابی ۱۲ بهمن شهرستان قدس را از دیگر پروژه‌های در حال پیگیری خواند و افزود: این اقدام با هدف اجرای طرح توسعه این مرکز درمانی، اینک در مرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد.

فرماندار شهرستان قدس اظهار کرد: می‌کوشیم کلنگ‌زنی طرح توسعه بیمارستان ۱۲ بهمن در هفته دولت امسال انجام شده و با اجرای آن، بخشی از نیازهای مردم این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان محقق شود.

گلی‌کانی خاطرنشان کرد: پروژه احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان قدس نیز هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی در حال اجرا بوده و در ایام الله دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از