حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
افتتاح شبکه زیست فناوری جلبک در ملارد
طی مراسمی صورت گرفت؛

افتتاح شبکه زیست فناوری جلبک در ملارد

آیین راه‌اندازی و افتتاح شبکه ملی زیست فناوری جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت ملارد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت، آیین راه‌اندازی و افتتاح شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک با حضور مهدی طهرانچی رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت به منظور ارتقاء تحقیقات و توسعه کاربردهای زیست‌ فناوری جلبک، شبکه ملی زیست فناوری در این حوزه را راه‌اندازی کرد، این شبکه با هدف ایجاد بستر مناسب برای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، تبادل اطلاعات و تجربیات میان دانشگاه‌ها و صنایع، و حمایت از استارتاپ‌ها در زمینه تولید و بهره‌برداری از جلبک‌ها تأسیس شده است.

همچنین راه‌اندازی این شبکه به دنبال ترویج استفاده از جلبک‌ها به عنوان منابع پایدار برای تولید سوخت، مواد غذایی و دارویی است، این اقدام همچنین در راستای افزایش آگاهی عمومی و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های پژوهشگران و دانشجویان در حوزه زیست‌ فناوری جلبک انجام می‌شود و می‌تواند به بهبود پایداری محیط‌زیست کمک کند.

در راستای اجرای سند تحول دانشگاه آزاد به منظور اشتغالزایی برای دانشجویان، شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت راه اندازی شد.

گفتنی است؛ براساس سند تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه مأموریت یافته تا از بیوتکنولوژی جلبک و فرآورده‌های آن که کاربردهای متعددی دارد اشتغالزایی مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورد.

به‌ این ترتیب موضوع سرای نوآوری جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت این‌گونه است که دانشجویان علاوه بر آموزش در رشته‌های مختلف مربوط به جلبک، مهارت‌های لازم را از واحدهای سراسر کشور در این رشته می‌بینند تا اشتغال پایدار در تولید جلبک و فرآورده‌های آن مهیا شود.

بر این اساس آموزش‌ به‌صورت آنلاین و تئوری بوده و علاوه بر آن دانشجویان یک‌هفته به‌ صورت عملی مهارت‌های لازم را در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صفادشت می‌بینند و سپس با سرمایه‌گذاری اندک درآمد ماهانه‌ای را از تولید جلبک برای خود فراهم می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از