حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس اداره دامپزشکی فیروزکوه خبر داد:

اعلام‌ جرم علیه مالکان مراکز نگهداری غیرمجاز سگ

اعلام‌ جرم علیه مالکان مراکز نگهداری غیرمجاز سگ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از اعلام‌ جرم و تشکیل پرونده قضائی برای سه نفر از مالکان مراکز نگهداری غیرمجاز سگ در فیروزکوه خبر داد.

محسن حمیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی برای سه نفر از مالکان مرکز نگهداری غیرمجاز سگ در شهرستان فیروزکوه خبر داد و اظهار کرد: برابر گزارشات واصله از شهروندان، مبنی بر افزایش بی رویه تعداد سگ بلاصاحب در سطح شهر که به نوعی باعث سلب آسایش مردم نیز شده است، اقدامات فنی و میدانی در دستور کار اداره دامپزشکی شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از وجود چند مرکز غیرمجاز نگهداری و پرورش سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان فیروزکوه بوده است که این مسئله نیز خود می‌توان یکی از دلایل افزایش بی‌رویه، غیراصولی و غیربهداشتی سگ در سطح شهر و روستاها باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه افزود: برابر دستور فرماندار شهرستان مبنی بر ورود فوری دستگاه‌های دخیل جهت رفع دغدغه شهروندان در موضوع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، براساس نقش حاکمیتی و قوانین جاری سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوع بودن قرارگیری اینگونه مراکز در سطح شهر و روستا و فعالیت چنین مراکزی بدون اخذ پروانه‌های بهداشتی اقدام نمود.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه اخطار به سه مرکز غیرمجاز نگهداری و پرورش سگ‌های بلاصاحب طی بازدید مشترک ادارات مربوطه، به دلیل عدم توجه مراکز و ادامه فعالیت مطابق روال گذشته و عدم توجه به مسائل بهداشتی، علیه آنها دایر بر تهدید علیه بهداشت عمومی طبق مواد قانونی ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی و ۶۸۸ مجازات اسلامی از طریق دادستانی فیروزکوه اعلام جرم نموده است.

گفتنی است، معضل سگ‌های بلاصاحب موضوعی است که در سال‌های اخیر برای بسیاری از شهرستان‌های کشور از جمله فیروزکوه به یک چالش تبدیل شده و هر روز با نبود مدیریت صحیح این چالش در حال تبدیل شدن به یک بحران است، فرهنگ‌سازی و قانون‌گذاری برای کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که تعداد آنها روز به روز رو به افزایش است نیاز به پروسه‌ای همگانی دارد تا این معضل زیست محیطی را کنترل کند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از