حالت تاریک
جمعه, 20 مهر 1403
چهره روستاهای استان تهران نونوار می‌شود
رئیس بنیاد مسکن شهریار، بهارستان و رباط‌کریم:

چهره روستاهای استان تهران نونوار می‌شود

رئیس اداره بنیاد مسکن شهریار از اعطای تسهیلات ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: به ازای ساخت هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

نصرالله امینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توفیقات خوبی را در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به روستائیان و اقشار کم‌درآمد به دست آورده که ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر یکی از اقدامات صورت گرفته است.
وی همچنین به اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشاره و عنوان کرد: امسال به ازای ساخت هر واحد مسکونی، ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.  
رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌های شهریار، بهارستان و رباط‌کریم خاطرنشان کرد: از طریق قانون جهش تولید و نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن برای افراد ثبت‌نام شده در دست اقدام بوده و همچنین طرح صدور سند مالکیت از طریق قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن برای روستائیان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرا شده است.
امینی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات مسکن، بیان کرد: در این راستا ترتیبی اتخاذ شده که  با مراجعه متقاضیان به دهیاری‌ها و شوراها و تشکیل پرونده از سوی آن‌ها، پیگیری امورات مربوطه از طریق بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد انجام و سند آماده تحویل به متقاضیان می‌شود.
وی یادآور شد: با کمترین هزینه، کاهش زمان و بروکراسی اداری، سند مالکیت برای صاحبان املاک در بافت‌های مسکونی، روستاها و شهرستان‌ها صادر شده و خدمات فنی، پاسخ استعلامات و تغییر کاربری به متقاضیان ساخت مسکن در روستا از طریق تشکیل پرونده در دهیاری‌ها ارائه می‌شود.
رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌های شهریار، بهارستان و رباط‌کریم با اشاره به اجرای بهسازی و نوسازی معابر روستاهای این سه شهرستان، افزود: از تخت رستم به عنوان ورودی شهریار حتی یک معبر خاکی در بافت روستایی دیده نمی‌شود و بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی انجام شده است.
امینی تصریح کرد: مسئولان مربوطه با انتخاب پیمانکاران واجد شرایط از محل اعتبارات تملک دارایی، ارزش افزوده، اعتبارات ملی و استانی و با استناد به تبصره یک قانون برنامه توسعه به صورت غیررایگان نسبت به بهسازی و نوسازی معابر روستایی اقدام کرده‌اند.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست شهرستان شهریار در حوزه ساخت مسکن روستایی در استان تهران، افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و گروه جهادی سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران در راستای ساخت مسکن محرومان منعقد شده که به زودی اجرایی خواهند شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

نظرات