حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اداره مسافر راهداری استان تهران خبر داد:

برقراری روزانه ۲۰۰ سرویس تهران - مشهد

برقراری روزانه ۲۰۰ سرویس تهران - مشهد

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: با توجه به تلاقی ایام پایانی ماه صفر و تعطیلات تابستانه، روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران به مشهد اعزام می‌شود.

مهدی قلی‌زاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر و با افزایش چشمگیر تقاضای بلیط به مقصد مشهد مقدس، عرضه بلیت در پایانه‌های استان به ویژه پایانه جنوب در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین روز اجرای این طرح ۹۵ سرویس از تهران به سمت مشهد اعزام شده، اما به مرور با افزایش میزان تقاضا به روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه افزایش یافت و با توجه به تقارن ایام پایانی ماه صفر با سفرهای تابستانه، تقاضاها روندی افزایشی و چشمگیر داشت.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تأکید کرد: به این ترتیب تعداد ناوگان اعزامی تهران به مشهد از ۶۰ سرویس در روزهای عادی، با استفاده از ناوگان فوق‌العاده به بالغ بر ۲۰۰ سرویس در روز رسیده است.

قلی‌زاد تصریح کرد: عرضه بلیت از طریق پایانه‌های جنوب، غرب و شرق تهران و همچنین پایانه‌های مسافربری شهرهای اسلامشهر، شهریار و نسیم‌شهر برای انتقال زائران به مشهدالرضا انجام می‌شود و در سفرهای بازگشت نیز زائران زیادی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرهای استان تهران بازمی‌گردند.

وی در خصوص چرایی تمرکز بر عرضه و فروش حضوری بلیت از تهران به مشهد مقدس، بیان کرد: اعزام ناوگان از سایر مسیرها کار پیش‌فروش بلیت به صورت اینترنتی را دشوارتر می‌کند و از این‌رو در این ایام عمدتأ بلیت‌ها با مراجعه حضوری مسافران به فروش رفت.

رئیس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری مشهد برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه و آغاز سفرهای بازگشت زائران در حال انجام است و آنان به منظور مدیریت سفر می‌توانند نسبت به تهیه بلیت بازگشت خود اقدام کنند.

قلی‌زاد با اشاره به پیش‌بینی بازه زمانی موج بازگشت زائران مشهد مقدس از چهارشنبه شب تا روز جمعه، عنوان کرد: با توجه به هم‌زمانی تعطیلات ماه شهریور و روزهای پایانی صفر و تصاعدی و افزایشی شدن آمار تقاضای سفر برای همه شهرهای کشور، همه تلاش خود را به منظور اعزام بیشترین تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی به مشهد مقدس به کار بسته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم بالای سفرها در این روزها، امکان معطلی برای مسافران وجود داشته دارد و از این‌رو از آنان می‌خواهیم با صبوری ما را در انجام وظایف خود و خدمت‌رسانی به مردم یاری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از