حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه قرچک:

اربعین آغاز رسالتی آسان و نامحدود است

اربعین آغاز رسالتی آسان و نامحدود است

امام جمعه قرچک گفت: اربعین در واقع پایان یک رسالت سخت و محدود در زمان خودش و آغاز یک رسالت آسان و نامحدود است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا هستیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف ما شناخت اهداف قیام آن حضرت و تاثیرگذاری آن قیام در عصر جدید است.

وی بیان کرد: در زیارت‌نامه‌ای که مربوط به اربعین است واژه‌ها و فرازهایی را می‌بینیم که با آن می‌توانیم به اهداف و فلسفه قیام آن حضرت پی ببریم، همانگونه که فراز «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَة وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ» آمده که خدایا حسین جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگان تو از گمراهی و نادانی و تاریکی و شک و شبهه نجات پیدا کنند.

امام جمعه قرچک خاطرنشان کرد: اربعین در واقع پایان یک رسالت سخت و محدود در زمان خود و آغاز رسالتی آسان و نامحدود است، دشوارترین جهاد تبیین در شرایط کنونی، بیان اهداف قیام خونین امام حسین (ع) و زدودن جهالت‌ها، ضلالت‌ها، شک‌ و تردیدها ست.

اسماعیلی تأکید کرد: امام زین‌العابدین (ع) و زینب کبری (س) مسیر سخت و فرصت‌های محدودی را سپری کرده و با وجود غربت و اسارت، از فرصت‌های محدود بیشترین استفاده و بهره را بردند. آنان با وجودیکه امکانات و اجتماعاتی در اختیار دشمن بود، پیروز میدان بوده و دشمن را رسوا کردند. 

وی با بیان اینکه اربعین در واقع آغاز بیداری اسلامی و انسانی است، تصریح کرد: آن بیداری در زمان خود رشد کرده تا به اینجا و امروز هم جهانی شده است، اکنون دنیا تشنه و خواهان منطق امام حسین (ع) یعنی منطق عزت‌طلبی، شرافت و آزادگی و همانا خواسته حقیقی عقلای امروز بشری است.

امام جمعه قرچک افزود: قدر و قیمت شهادت با خون سرور و سالار شهیدان و عاشورای آن حضرت معلوم شد، در واقع شهادت آن حضرت عامل حیات اسلام و ارزش‌ها شد و قوی‌ترین موضع و تاثیرگذارترین دفاع در برابر استکبار و نیروی باطل در عصر جدید هم مقام شهادت و موضع مقاومت است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به برکت قیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا امروز قرآن به عنوان کتاب هدایتگر محکم علمی، عقلی و فکری در جهان مطرح است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از