حالت تاریک
پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

احتمال خیزش گرد و خاک در شرق کشور

احتمال خیزش گرد و خاک در شرق کشور

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، در دو روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور به دلیل وقوع باد شدید وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از سازمان هواشناسی، امروز بیشتر در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور و همین‌طور ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش‌های رگباری ادامه خواهد داشت و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

برای فردا نیز در شمال غرب کشور، در بخش‌های شرقی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و همین‌طور استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق استان فارس، یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر بارش پیش‌بینی‌شده است. علاوه بر این در ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان نیز بارش‌ها شدت خواهد داشت.

در روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، باز هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه نیز کل نوار غربی کشور و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش خواهند داشت. علاوه بر این شدت سامانه بارشی در استان‌های یزد، اصفهان، شمال فارس، بوشهر و ارتفاعات کرمان در روز دوشنبه افزایش خواهد یافت.

طی دو روز آینده احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهستانی وجود دارد و مناطقی از نوار شرقی کشور نیز به دلیل احتمال وزش باد شدید، با احتمال خیزش گرد و خاک مواجه خواهند بود. همچنین برای روز دوشنبه مناطق شمالی خلیج فارس و سه‌شنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

 تهران هم امروز وزش باد را خواهد داشت و آسمان این استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و به تدریج شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید در تهران خواهیم بود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۲۶ خواهد شد و کمینه دما هم به ۱۵ درجه سانتیگراد رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از