حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
مدیر شبکه بهداشت ملارد:

اجرای طرح سلامت نوروزی تداوم دارد

اجرای طرح سلامت نوروزی تداوم دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد از تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف بازرسی از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی سطح این شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، 

جمشید واشانی روز دوشنبه در این باره گفت: در راستای اجرای این طرح که از ۱۵ اسفند آغاز شده تاکنون 2 هزار و ۸۹۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده که طی آن بیش از ۳۲۶ اخطار بهداشتی صادر، ۱۶ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و دو واحد تهیه و توزیع مواد غذایی غیربهداشتی در شهرستان پلمپ شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملارد افزود: برنامه طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با اولویت نظارت بر مراکز حساس و اماکن پرتردد، با حضور فعال ۱۵ بازرس بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از مواد غذایی، سطوح و آب در ساعات اداری، و تیم های کشیک در روزهای غیر اداری و تعطیل درحال اجرا می باشد.

اجرای طرح سلامت نوروزی تداوم دارد

وی هدف از اجرای این طرح را نطارت بر روند اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و ارتقای وضعیت بهداشت محیطی در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی دارای مجوز و همچنین اماکن عمومی ذکر کرد و افزود: در راستای کنترل سلامت مواد غذایی عرضه شده، 3 هزار و ۵۴۸ مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل انجام شده و مقدار یکهزار و ۳۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم گردید.

به گفته واشانی در راستای کنترل بهداشت آب آشامیدنی نیز تعداد ۷۷ مورد نمونه برداری میکروبی و ۹۴۱ مورد کلرسنجی و کدورت سنجی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد تصریح کرد: در کنار این بازرسی ها ، ۴۷ مورد گشت مشترک با سایر ارگان ها از جمله فرمانداری، اداره صمت، اتاق اصناف و اداره دامپزشکی در مدت اجرای این طرح در سطح شهرستان به انجام رسید.

 

منبع: ایرنا

 

/انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از