حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شهردار اسلامشهر خبر داد:

اتمام ریل‌گذاری مترو اسلامشهر تا 18 ماه آینده

اتمام ریل‌گذاری مترو اسلامشهر تا 18 ماه آینده

شهردار اسلامشهر گفت: ساخت ایستگاه مترو تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است و به شرط تامین منابع مالی، کار ریل‌گذاری پروژه نیز طی 18 ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محسن حمیدی اظهار کرد: حفاری متروی اسلامشهر به پایان رسیده و عملیات روسازی و ریل‌گذاری مترو طی دو الی سه هفته اخیر آغاز شده است و با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی گفت: ساخت ایستگاه مترو نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است و به شرط تامین منابع مالی، کار ریل‌گذاری پروژه طی 18 ماه آینده به پایان می‌رسد.

پیش از این مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر، رضا قاسمی در این باره گفته بود: هم‌اکنون مرحله ریل‌گذاری و روسازی مسیر 10 و نیم کیلومتری از سه راهی آزادگان تا 400 متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است و این مسیر در نهایت شامل سه ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه‌اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط 3 مترو تهران فراهم خواهد شد.

 وی بیان کرده بود: پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره تکمیل عملیات ریل‌گذاری و روسازی این مسیر 10 و نیم کیلومتری، زمانی در حدود 18 ماه را متصور می‌سازد و امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم در سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازیخط مترو تهران ـ اسلامشهر باشیم.

خط مترو تهران‌-اسلامشهر در ادامه خط 3 شبکه مترو تهران است و فاز نخست آن به طول 10 هزار و 500 متر به صورت یک تونل دو خطه و با سه ایستگاه، در دست اجرا و تکمیل می‌باشد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از