حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری مطرح کرد:

آلایندگی در خط ۴ کارخانه سیمان تهران

آلایندگی در خط ۴ کارخانه سیمان تهران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: با توجه به آلایندگی فیلتراسیون هوا در خط چهارم کارخانه سیمان تهران، پروژه روزآمدسازی این خط تولیدی در دستور کار مدیران این واحد است.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» در خصوص عملکرد فیلتراسیون مورد استفاده در خطوط تولیدی کارخانه سیمان تهران و میزان آلایندگی آن‌ها، اظهار کرد: این کارخانه در چند خط تولیدی از فیلتراسیون هوا استفاده می‌کند. وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته‌، فعالیت خط هفتم تولید کارخانه سیمان تهران به دلیل مجاورت با مناطق مسکونی و ایجاد آلودگی هوا و با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان، متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: خط چهارم این واحد بزرگ تولیدی نیز دارای فیلتراسیون بوده، اما فیلتراسیون به کار رفته در آن با توجه به گسترش شهر به سمت این کارخانه، قدیمی بوده و نیازمند به روزرسانی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تأکید کرد: فیلتراسیون به کار رفته در این خط تولیدی متناسب با فعالیت این واحد در دهه‌های گذشته بوده و در شرایط کنونی پاسخگوی پالایش میزان آلودگی ناشی از تولید سیمان آن هم به واسطه همجواری این واحد صنعتی با مناطق مسکونی نیست.

رستگاری ادامه داد: به روزرسانی فیلتراسیون به منظور کاهش آلودگی هوا ناشی از فعالیت سیمان تهران در دیگر خطوط ابن کارخانه محقق شده، اما خط چهارم تولید همچنان در این زمینه مشکل دارد.

وی تصریح کرد: به واسطه پیگیری‌های بسیار زیادی که سال گذشته در این باره انجام شد، برنامه زمان‌بندی از سوی مدیران کارخانه برای روزآمدسازی فیلتراسیون هوا در این خط تولید ارائه شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: از سویی پایش‌ها در خصوص میزان آلایندگی دیگر خطوط تولید این کارخانه به تناوب انجام شده و در صورت مشاهده انحراف از استانداردهای زیست محیطی در میزان آلایندگی، اخطارها و اقدامات آگاهی‌بخشی برای این واحد بزرگ تولیدی انجام می‌شود.

انتهای خبر‌/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از