حالت تاریک
جمعه, 15 تیر 1403
مدیر آبفا ناحیه حسن‌آباد فشافویه خبر داد:

تأمین آب ۹۳ هزار شهروند در حسن‌آباد

تأمین آب ۹۳ هزار شهروند در حسن‌آباد

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد فشافویه گفت: حدود ۹۳ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار و ۹۵۰ اشتراک، از آب سالم و پایدار در شهر و ۶ روستای حسن‌آباد بهره‌مند هستند.

عباس زندگویی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: قریب به ۹۳ هزار نفر از جمعیت شهری و ۶ روستای حسن‌آباد فشافویه تحت پوشش خدمات و دارای اشتراک آب هستند.

وی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۰ انشعاب شهری و یکهزار و ۷۰۰ اشتراک روستایی با جمعیت تحت پوشش حدود ۸۰ هزار نفری در شهر و ۱۳ هزار نفری در ۶ روستای تحت پوشش، از خدمات شرکت آبفا و آب شرب سالم و پایدار استفاده می‌کنند.

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد فشافویه خاطرنشان کرد: ساکنان همه مناطق شهر حسن‌آباد و روستاهای یاد شده از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند هستند، در مناطق جدید‌الاحداث نیز روند لوله‌گذاری و واگذاری انشعابات آب به مشترکان جدید انجام می‌شود.

زندگویی میزان هدررفت آب در شبکه انتقال و مصرف در حسن‌آباد فشافویه را حدود ‌۲۳ درصد اعلام و تأکید کرد: مهمترین عامل مؤثر در این باره فرسودگی شبکه با استفاده از لوله‌های قدیمی آبرسانی از جنس آزبست و پلی‌اتیلن است که بایستی با لوله‌های جدید جایگزین و بازسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ خط انتقال آب به طول تقریبی ۹۰۰ متر در خیابان جانبازان شهر حسن‌آباد اجرا شده است، افزود: همچنین در سال گذشته نیز در راستای جلوگیری و کاهش هدررفت آب در شبکه مصرف، حدود ۸۵۰ متر از لوله‌های پلی‌اتیلن قدیمی با قطر پائین بازسازی شدند.

مدیر آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد فشافویه خاطرنشان کرد: با توجه به سهم مشترکان غیرمجاز در هدررفت آب، در سال گذشته ۵۱۱ رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی و از این تعداد ۶۰ انشعاب قطع و متخلفان و صاحبان ۱۱ انشعاب نیز به دادگاه معرفی شدند.

زندگویی تصریح کرد: دیگر مشترکان انشعابات غیرمجاز شناسایی شده، نسبت به دریافت انشعاب مجاز اقدام کرده و به جمع مشترکان مجاز آب و فاضلاب ناحیه حسن‌آباد پیوسته و از خدمات شرکت آبفا استفاده می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از