حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه فیروزکوه:

کمک به دولت وظیفه همه آحاد جامعه است

کمک به دولت وظیفه همه آحاد جامعه است

امام جمعه فیروزکوه گفت: همه آحاد جامعه کمک کنند تا رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد، انجام دهد، موفقیت رئیس جمهور، موفقیت همه ما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در روایات پیامبر و امام مجتبی (ع) به مسئله خوش اخلاقی تأکید زیادی شده است، به طوری که فرمودند که انسان خوش اخلاق مثل کسی است که روزها روزه بگیرد و شب‌ها به عبادت مشغول باشد.

وی گفت: خوش اخلاقی مثل آفتابی که یخ را ذوب میکند، گناهان را از بین می‌برد، مهمترین شاخص و تجلّی خوش اخلاقی، در محیط خانواده و رفتار با اهل و عیال است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه سخنان خود بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام اسلام بر عهده رهبری است، از سوی دیگر، هر وقت کشور از آن حرکت کلی منحرف شود، وظیفه رهبری است که جلوی انحراف از آن را بگیرد. 

وی افزود: بنابراین رهبری در امور اجرایی و وظایف دیگر قوا، دخالتی ندارد، بله ممکن است مسئولی از ایشان مشورت بخواهد و ایشان از باب خیرخواهی، نظر خود را بیان کنند، ولی این نظر رافع تکلیف دستگاه‌ها نیست.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: رئیس جمهور محترم توانست کابینه را در کمترین زمان، تشکیل دهد و امروز نوبت کار عمل به وعده‌ها است، باید قدر فرصت‌ها شناخته شود.

وی یادآور شد: استفاده از همه ظرفیت‌های کشور، جوانان مؤمن انقلابی پرانگیزه؛ حکمرانی خردمندانه با رجوع به نظر کارشناسان؛ حضور بین مردم در استان های مختلف؛ توجه به مسئله مهم عدالت در توسعه و توزیع ثروت و حمایت از قشر محروم از مهمترین وظایف دولت چهاردهم است.

امام جمعه فیرزکوه افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه‌ مؤکّدی در باب تعامل سازنده‌ی و کمک به دولت جدید دارند، همه آحاد جامعه کمک کنند تا رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد، انجام دهد.

حجت الاسلام حیدری افزود: اگر رئیس‌جمهور موفّق شود، این موفّقیّت همه‌ی ما است؛ اگر او در اداره‌ی کشور، در پیشبرد اقتصاد کشور، در مسائل بین‌المللی کشور، در مسائل فرهنگی کشور به موفّقیّت دست پیدا کند، همه‌ی ما به موفّقیّت دست پیدا کرده‌ایم، این را باید واقعاً از بن دندان باور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نقد سازنده اشکالی ندارد ولی نباید موجب سیاه نمایی و ناامید کردن و بدبینی به مسئولین باشد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از