حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد:

کارخانه تأمین‌ماسه تهدیدی برای سلامت مردم فیروزکوه

کارخانه تأمین‌ماسه تهدیدی برای سلامت مردم فیروزکوه

امام جمعه فیروزکوه گفت: کارخانه تأمین ماسه یکی از کارخانه‌های بسیار آلاینده در مجاورت شهر فیروزکوه متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولین کارخانه، یک تهدید جدّی برای سلامت مردم فیروزکوه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های عبادی-سیاسی نمازجمعه امروز شهرستان فیروزکوه با اشاره به سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله (عج) اظهار کرد: ما نسبت به امام خویش وظایفی داریم، از یاد حضرت و دعا برای فرج ایشان تا انجام تکالیف الهی و عبودیت؛ یکی از وظایف مهم ما در عصر غیبت این است که خانواده های خود را «مهدوی» کنیم تا بوی امام زمان بدهد.

وی گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: خداوند متعال به زمین نگریست و ما را انتخاب کرد و براى ما پیروانى برگزید که یاریمان کنند و از شادى ما، شادمان شوند و از اندوه ما، اندوهناک و در راه ما جان و مال خود را نثار کنند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: هیئات و مساجد همان طور که برای مصائب اهل بیت (ع) عزاداری می‌کنند برای سرور و شادی اهل بیت هم جشن بگیرند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه عنوان کرد: یکی از امتیازات شهرستان فیروزکوه، آب و هوای خوب است که گفته شده فیروزکوه جزو ده شهر خوش آب و هوای دنیاست؛ ولی متأسفانه بعد از تأسیس برخی کارخانه‌های آلاینده، فیروزکوه دیگر، حال خوبی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه تأمین ماسه یکی از کارخانه های بسیار آلاینده در مجاورت شهر فیروزکوه است که متأسفانه در سایه بی‌توجهی مسئولین کارخانه، یک تهدید جدّی برای سلامت مردم فیروزکوه به شمار می‌رود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: آلایندگی این کارخانه چندین برابر حد مجاز بوده که هر روز فعالیت این کارخانه، یک ضرر جدّی برای سلامت مردم است، هم برای کارگران کارخانه و هم برای عموم شهروندان ساکن فیروزکوه، شاید امروز معلوم نباشد ولی عوارض آن به مرور زمان مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: علیرغم فرصت چندین ساله‌ای که به مدیران این کارخانه داده شده، برای انتقال به مکان دیگر، حتی زمین و امکانات هم در اختیارشان قرار گرفته، ولی تعلّل می‌کنند و ضرر این غفلت، برای مردم است.

وی خاطر نشان کرد: بنده قویا از مسئولین شهرستان به ویژه دادستان محترم درخواست دارم که به طور جدّی و قاطع، به این پرونده ورود کنند، اولاً در اسرع وقت این کارخانه باید منتقل شود و اگر کوتاهی می‌کنند، سلامت مردم از سودجویی آنها مهم تر است، ثانیاً مسئولینی که غفلت کردند و در مقابل این تهدید بزرگ برای سلامت مردم، سکوت کردند و پیگیری نکردند، باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اذعان داشت: در آستانه میلاد باسعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شروع هفته وحدت هستیم، به عموم مسلمین جهان تبریک می‌گویم، از دیدگاه مقام معظم رهبری، مسئله وحدت یک ضرورت استراتژیک و یک باور و اعتقاد دینی است نه یک تاکتیک موقت.

وی گفت: مقام معظم رهبری در باب ضرورت وحدت در جمع ائمه جمعه کشور فرمودند: حفظ وحدت یک اصل و ضرورت است، هرگاه جایی تکلیف شرعی احساس کردیم که خلاف وحدت باشد، قطعاً آنچه تصور کردیم تکلیف نیست، بلکه تکلیف حفظ وحدت است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید، بسیاری از والدین برای فرزندان خود، کیف و کفش و لوازم تحریر نو تهیه می‌کنند، تا ان شاء الله فرزندان دلبندشان به شادی و نشاط سال تحصیلی را شروع کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: ولی عده‌ای از هموطنان عزیز ما، ایتام و نیازمندانی هستند که توان مالی ندارند، خب چقدر زیباست که در کنار تهیه کیف و کفش نو برای فرزندان خود، به این عزیزان هم کمک کنیم و در حقیقت شادی خود را با آنها تقسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی، در پویش «مشق همدل» آماده جمع آوری کمک‌های شما خوبان است که ان شاء الله، لبخند را بر لبان ایتام و نیازمندان شهرمان بنشانیم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از