حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
امام جمعه شهرستان اسلامشهر:

پیروزی دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از پیامبر بود

پیروزی دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از پیامبر بود

امام جمعه شهرستان اسلامشهر گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از مرام پیامبر خاتم (ص) و تربیت درست است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری اظهار کرد: پیروزی ما در دفاع مقدس حاصل الگوبرداری از مرام پیامبر خاتم (ص) و تربیت درست است. مردم در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پیرو سیره مقاومت و جهاد پیامبر بودند.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ اسلامشهر ضمن تبریک ایام هفته وحدت و هفته دفاع مقدس بیان داشت: قبل از رسالت پیامبر (ص) تمام دنیا از پیشرفت علمی بالایی برخودار بود ولی از نظر اخلاقی و فکری دچار مشکل بودند، پیامبر خاتم (ص) برای ایجاد بستر علمی و فکری و اخلاقی امن امدند، چون ایشان هم عالم به مسائل روز بودند،همانطور که گفته شد «پیامبر شهر علم است» و هم از لحاظ بینشی و منشی و کنشی الگو بودند که خداوند متعال فرمودند سیره ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان اسلامشهر افزود: در این باره امام صادق فرمودند دوست ندارم مسلمانی بمیرد، مگر این ‌که تمام آداب و سنن پیامبر را ولو یک بار هم که شده، انجام دهد. به همین خاطر امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بیش از ۲۰۰ مرتبه به پیامبر (ص) پرداخته است.

برقراری در ادامه ضمن تبیین سیره پیامبر (ص) بیان داشت: زمان جاهلیت و عدم برخورداری از عقل و حسن خلق، پیامبر را به حسن خلق می‌شناسند و ایشان مژده تولد امام صادق (ع) را داد، امامی که 4 هزار شاگرد تربیت کردند. این نشان از اهمیت تربیت است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از