حالت تاریک
دوشنبه, 11 تیر 1403
شبکه بهداشت و درمان دماوند اعلام کرد:

پلمب کلینیک زیبایی غیرمجاز در دماوند

پلمب کلینیک زیبایی غیرمجاز در دماوند

کلینیک زیبایی که به صورت غیرمجاز در گیلاوند شهرستان دماوند فعالیت داشت با دستور قضائی پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از شبکه بهداشت و درمان دماوند، افراد فاقد صلاحیت علمی و فنی که بدون اخذ مجوزات قانونی اقدام به راه‌اندازی کلینیک زیبایی کرده و با اقداماتی نظیر تزریق ژل، بوتاکس و سایر موارد مشابه فعالیت می‌کنند، با ورود بازرسان شبکه بهداشت و درمان دماوند، این مکان بلافاصله پلمب شده و پرونده متهمان به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

بر همین اساس پیرو گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز افرادی در قالب یک کلینیک پزشکی، معاون غذا و دارو و کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت دماوند در تاریخ ۱۶ خرداد جاری از مکان کلینیک یاد شده بازدید به عمل آوردند که فعالیت این مکان غیرمجاز تشخیص داده شد.

دکتر توکلی معاون غذا و دارو شبکه بهداشت دماوند در این باره اظهار داشت: کلیه فرآورده‌های سلامت محور از جمله ژل، بوتاکس و… باید دارای برچسب اصالت کالا (برچسب ttac) باشند تا بیماران بتوانند از طریق مراجعه به سایت ttac.ir از بخش استعلام از اصالت فرآورده مصرفی خود اطمینان حاصل کنند.

گلزاری کارشناس نظارت بر درمان شبکه دماوند افزود: کلیه اعمال زیبایی از جمله تزریق ژل، بوتاکس، هایفو، مزونیدلینگ، میکرونیدلینگ، لیزر و... باید حتما در مطب‌های دارای مجوز و تحت نظارت پزشک انجام گیرد.

وی اعلام کرد: ضمنا انجام هرگونه اقدامات درمانی و زیبایی مانند موارد ذکر شده در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی ممنوع است و در صورت مشاهده این تخلف، این اماکن به استناد قانون مقررات پزشکی پلمب شده و پرونده از مسیر قانونی پیگیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شبکه بهداشت دماوند از مردم محترم تقاضا می‌نماید گزارشات تخلفات تهدید کننده سلامت را در سامانه ١٩٠ ثبت نمایند تا ناظرین بهداشت و درمان به سرعت جهت رفع مشکل وارد عمل شوند.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از