حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس:

موکب‌های شهر قدس میزبان زائران اربعین هستند

موکب‌های شهر قدس میزبان زائران اربعین هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس گفت: شهرستان قدس با ۶ موکب افتخار میزبانی از زائرین اربعین در شهر کربلای معلی را به‌صورت شبانه‌روزی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید طاها خشنودی اظهار کرد: در این موکب‌ها که با مشارکت خیّرین، مساعدت و همراهی هیأت‌های عزاداری و سینه‌زنی و برخی ادارات و نهادهای سطح شهرستان قدس برپا گردیده، خدماتی مانند اسکان برای خواهران و برادران، پذیرایی، خدمات بهداشتی، روضه‌خوانی و ویژه برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: نشانی این موکب‌ها عبارتند از موکب طریق‌القدس شهرداری قدس واقع در میدان پرچم پشت کنسولگری ایران، موکب روضه‌العباس در شارع محمد الامین روبروی ایستگاه ماشین برقی، موکب هیأت عاشقان حضرت علی اکبر (ع) در شارع الشهدا پشت هتل الماس، موکب ام‌البنین (س) در شارع محمدالامین، موکب امیرالمومنین (ع) در شارع امام علی (ع) و موکب امام صادق (ع) در شارع امام صادق (ع) که به‌ صورت شبانه‌روزی به زائران عزیز به ویژه اهالی شهرستان قدس در شهر کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس خاطرنشان کرد : امسال و برای اولین بار همه هیأت‌های عزاداری شهرستان قدس به‌ صورت خودجوش در برپایی این موکب‌ها مشارکت داشته و فارغ از نام هیأت و قومیت و محله، همه تحت عنوان موکب‌های شهرستان قدس پذیرای راهپیمایان اربعین حسینی هستند.

خشنودی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به امور فرهنگی در کنار سایر فعالیت‌های مذهبی و آئینی، گفت: در انجام امور تبیینی و تبلیغی با محوریت مقاومت، مردم مظلوم غزه و و آرمان آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی در رأس امور است.

وی افزود: تجهیزات سرمایشی در این موکب‌ها تقویت شده و تلاش همه دست‌اندرکاران در ستاد اربعین شهرستان قدس این است که بهترین و شایسته‌ترین امکانات و خدمات به راهپیمایان اربعین حسینی ارائه گردد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در این شهرستان از میدان قدس تا امامزاده حضرتین اندیشیده شده و همچنین برپایی ۱۰ موکب و ایستگاه‌های صلواتی در این مسیر به‌علاوه پخت ۲ هزار غذای نذری در این روز تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از