حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس ستاد بازسازی عتبات ری خبر داد:

مشارکت مردم ری در احداث صحن حضرت زینب

مشارکت مردم ری در احداث صحن حضرت زینب

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ری گفت: مردم قبله تهران از طریق هدایای نقدی و غیرنقدی در احداث صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی مشارکت دارند.

محسن حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: ورود ضریح حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) به شهرستان ری با اهداء جواهرات و کمک‌های بسیاری از سوی مردم قبله تهران برای بازسازی عتبات عالیات همراه و بیشترین مبالغ اهدایی از سوی مردم شهرستان ری انجام شد.

وی بیان کرد: با استفاده از کمک‌های اهدایی مردم ری بخشی از ساختمان‌ها و هتل‌های اطراف حرم امام حسین (ع) خریداری و تخریب شده و در حال افزوده شدن به صحن حضرت زینب (س) است، همچنین با انتخاب تهران به عنوان استان معین در بازسازی صحن عقیله بنی هاشم، رو روند احداث این صحن وظایفی بر عهده شهرستان ری گذاشته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ری با اشاره به اهدای کمک‌های مردمی از ابتدای امسال به ارزش بیش از یک میلیارد تومان برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: مبالغ اهدایی اعم از مبالغ نقدی و غیرنقدی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایشی است.

حسن‌پور تأکید کرد: علاوه بر آن، نیروهای کار متخصص اعم از گچ‌کار، سنگ‌کار و آینه‌کار ماهر از ری و دیگر شهرستان‌های استان تهران له مدت یک ماه برای فعالیت در بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: شماره حساب اختصاصی ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جمع‌آوری هدایای مردم ری اختصاص یافته و از سویی شهروندان با حضور در نماز جمعه مبالغ اهدایی را از طریق مراکز جمع‌آوری برای مشارکت و بهره‌مندی از اجر این اقدام معنوی اختصاص می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ری تصریح کرد: این ستاد فعالیت‌های دیگری نیز با استفاده از ظرفیت کمک‌های مردم و خیرین انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به آزادی زندانیان و کمک به خانواده‌های آنان اشاره کرد.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین با صدور مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در ایام اربعین امسال ۲۱ موکب فرهنگی، اسکان و درمانی در کشور عراق و صحن‌های حضرت زهرا و زینب سلام‌الله علیها در نجف و کربلا به زائران خدمت‌رسانی کردند.

انتهای خبر‌/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از