حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه شهرری:

مساجد بسته و از جوانان خالی است

مساجد بسته و از جوانان خالی است

امام جمعه شهرری با انتقاد از بسته بودن درب برخی مساجد حتی در شهرری گفت: مساجد ما از جوانان خالی است و اگر کودکان، نوجوانان و جوانان ما در مساجد نباشند باید نگران نسل آینده باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی در سال ۶۹ اظهار کرد: رهبری به زیبایی و درستی خطاب به آزادگان فرمودند شماها سخت‌ترین دوران را گذراندید، جوانی و زندگی باطراوت دوران شباب را در راه خدا دادید اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده‌های شما با صبر خود، اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند. 

وی گفت: باید قدردان رشادت‌های این آزادگان باشیم و این روز را گرامی بداریم و فرزندان و همسران آزادگان افتخار کنند که در کنار چنین مردانی زندگی می‌کنند.

امام جمعه شهرری در ادامه با گرامیداشت روز جهانی مساجد بیان کرد: ۵۵ سال قبل رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشید و این روز به عنوان روز جهانی مسجد نام گرفت تا مردم و تاریخ، جنایت‌های این رژیم منفور را فراموش نکنند.

شاهچراغی با تأکید بر اهمیت مسجد به عنوان پایگاه اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) انقلاب را از مسجد شروع کرد و ما هم به تبعیت از رسول خدا انقلاب خود را از مساجد آغاز کردیم.

وی حفظ دو چیز را سبب پاسداری دین، انقلاب، نظام و کشور دانست و افزود: زنده نگه داشتن منبر و مجلس سیدالشهدا(ع) و مساجد اصل و اساس بقای نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و دشمن همواره در پی آسیب و حمله به این دو اصل مهم است. 

امام جمعه شهرری مسجد را پایگاه تهذیب نفس، تربیت و سیاست معرفی و عنوان کرد: از نمازهای جماعت نمازهای جمعه شکل می‌گیرد و ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج باید با تعامل و وحدت مساجد را زنده و فعال نگه دارند.

شاهچراغی با انتقاد از بسته بودن درب برخی مساجد حتی در شهرری خاطرنشان کرد: جوانان را دریابید، مساجد ما از جوانان خالی است و اگر کودکان، نوجوانان و جوانان ما در مساجد نباشند باید نگران نسل آینده باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: رسول خدا می‌فرماید وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدران و مادران مؤمن و مسلمان که بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود کرده و از تربیت دینی آنها غافل‌ هستند. برخی از آنها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی‌آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام کرد او را از این کار باز می‌دارند و به بهره‌ بسیار اندکی از دنیا برای آنها راضی می‌شوند و من پیامبر از آنها بیزارم و آنها نیز از من بیزارند.

امام جمعه شهرری در ادامه بیان این حدیث برای مصونیت انقلاب، عزت و کانون خانواده بر گرم نگه داشتن مساجد به‌خصوص با حضور جوانان تأکید کرد.

شاهچراغی به رای اعتماد مجلس به وزرای دولت چهاردهم در هفته جاری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند باید تعامل سازنده بین مجلس و دولت باشد همچنین در بیانات دیگری برای داشتن دولت در طراز نظام اسلامی ده ویژگی را بیان کردند که توجه به آنها به موفقیت دولت و مجلس در حل مشکلات کشور و مردم کمک می‌کند.

وی موضوع فلسطین را در راس مسائل جهان اسلام برشمرد و ابراز کرد: رژیم صهیونیستی در 

۱۰ ماه با جنایات خود بیش از ۴۰ هزار شهید کودک، زن، جوان، پیر و فرزندان شیرخوار برجای گذاشت.

امام جمعه شهرری با اشاره به جنایت این رژیم در شهادت اسماعیل هنیه و در پیش بودن انتقامی سخت و دردناک عنوان کرد: مطمئنا این انتقام کوبنده خواهد بود و در طول این دو هفته دلهره و اضطراب در میان اسرائیلی‌ها خواب را از آنها گرفته است و جمهوری اسلامی با هوشمندی همان اول حمله را انجام نداد و آرامش را از آنها گرفته و این نگرانی از ۱۰۰ موشک بدتر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از