حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
رئیس شورای شهر فیروزکوه عنوان کرد:

حفظ کرامت ارباب رجوع خط قرمز شورای شهر

حفظ کرامت ارباب رجوع خط قرمز شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه گفت: رفتار کارکنان شهرداری با شهروندان و تکریم ارباب رجوع خط قرمز مدیریت شهری است.

آرمان نام‌آور در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در ابتدای شروع دوره مهمترین کار انتخاب شهردار بود که توانستیم یک شهردار باسابقه و با اخلاقی را به شهر بیاوریم که همین امر موجب رضایت مردم نسبت به عملکرد شهرداری شده است.

وی افزود: اعضای شورای شهر در جلسات این شورا علاوه بر تصمیم‌گیری برای کارهایی مثل جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و... ، برنامه‌ریزی برای انجام دو پروژه بزرگ را هدفگذاری کرده که یکی تملک زمین برای ساخت ساختمان شهرداری و احداث آن و دیگری بحث احداث پارک خلیج فارس بود.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه افزود: پارک خلیج فارس شامل پارک بانوان، محلی برای دوچرخه‌سواری، بازی کودکان، اسکان مسافران، پارک سرپوشیده برای کودکان و... طراحی شده که در سفر اخیر ریاست جمهوری ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شد که پیگیری برای تخصیص آن ادامه دارد. همچنین ایجاد فضای آرام و مفرح برای شهروندان از اولویت‌های شورا و شهرداری است.

نام‌آور گفت: در این دوره ساختمان شهرداری حتماً به پایان خواهد رسید و تلاش برای پایان رساندن پارک خلیج فارس نیز وجود دارد ولی اگر عمر شورای ششم کفاف نداد سعی می‌کنیم 60-50 درصد کار را پیش ببریم.

وی در ادامه بیان کرد: در این دوره شورای شهر رده سنی جوان در مدیریت شهری حضور دارند، حضور فرماندار جوان نیز سبب شده مسئولان شهرستان در این دوره پای کار باشند ولی همواره منع‌های قانونی وجود دارد؛ به‌طور مثال در خصوص حریم بستر رودخانه و انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر که یکی از اولویت‌های شورای ششم در ابتدای دوره بود و ده‌ها جلسه در قالب کارگروه انتقال صنوف آلاینده برگزار شده که تاکنون با مخالفت‌های اداراتی چون منابع آب، محیط زیست، جهاد و منابع طبیعی روبرو شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه ادامه داد: حتی در خصوص پارکینگ ماشین‌آلات سنگین زمینی را پیشنهاد دادیم که فضای سبز، بوفه، آژانس و دیگر امکانات در آنجا فراهم بود تا ماشین‌های سنگین در سطح شهر پارک نکنند زیرا موجب گله‌مندی شهروندان شده است؛ در اینجا هم به مشکل داخلی یکی از باربری‌ها و یک شرکت مجاز به انجام این کار برخوردیم که طرح معطل مانده است؛ اگر این دو مورد نیز اجرا شود گام مهمی در راستای رضایت‌مندی مردم خواهد بود.

نام‌آو  با اشاره به اینکه همواره تلاش شده قانونی عمل شود، تاکید کرد: تلاش شده است مصوبات شورای شهر در چارچوب قانون باشد، در این دوره برای جلوگیری از تخلفات مصوب شد تا در امور شهرداری از کاغذهای ضدجعل استفاده شود؛ در حوزه تخلفات ساختمانی نیز از ابتدا تذکرات لازم به شهروندان داده می‌شود تا در آینده با مشکلات قانونی از جمله تخریب مواجه نشوند، به طور کلی می‌توان گفت نسبت به دوره‌های قبل کاهش تخلفات را شاهد بودیم.

وی در خصوص مصوبات شورا اسلامی شهر فیروزکوه تصریح کرد: تا پایان سال 1402 تعداد شورای ششم 266 جلسه تشکیل و 198 مصوبه داشت؛ مهمترین مصوبات مربوط به بحث عمرانی و پایش شهری بود، در حوزه پایش شهری تمام ورودی و خروجی‌های شهر با دوربین پایش می‌شود که اگر تخلف یا سرقتی انجام شود از طریق دوربین‌های پلاک‌خوان قابل پیگیری است، پروژه روکش آسفالت شهرک مخابرات نیز یکی از پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در سال آینده است.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه خاطرنشان کرد: رفتار کارکنان شهرداری با شهروندان و تکریم ارباب رجوع خط قرمز مدیریت شهری است، رعایت این موضوع از سوی کارکنان اولویت است و در ابتدای سال تاکید روی این موضوع داشتیم؛ قطعاً در شهرداری تمام اهتمام برای رفع مشکلات مردم است و رفتار مناسب و رضایتمندی مردم برای ما اهمیت دارد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از