حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

قبله تهران مهیای استقبال از جاماندگان اربعین

قبله تهران مهیای استقبال از جاماندگان اربعین

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، شهرستان ری مهیای استقبال از موج میلیونی جاماندگانی است که برای زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، این روزها عاشقان زیادی که دل در گرو محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرور و سالار شهدای عالم، امام حسین (ع) دارند، از جای جای ایران اسلامی خود را به مرزهای اربعینی رسانده و عازم عتبات عالیات و حضور در خیل عظیم و میلیونی زائران اربعین حسینی هستند.
خیلی‌ها نیز به هر دلیل از قافله عشاق اباعبدالله (ع) جامانده و با تماشای صحنه‌های این راهپیمایی میلیونی، اشک حسرت به دیده باریده و التماس‌گوی زائران اربعینی هستند، خلاصه آنکه این روزها حال و هوای همه قلب‌ها کربلایی و عاشورایی است.
شهرستان ری به عنوان قبله‌گاه استان تهران، این روزها خود را مهیای پذیرایی از چندین هزار زائر و دلداده‌ای می‌کند که اگرچه از سفر در مسیر رسیدن به بارگاه ملکوتی حضرت یار باز مانده‌اند، اما فرصتی مغتنم نصیبشان شده تا با حضور در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) زائر کربلای ایران شوند.
قبله تهران اینک رفته رفته آماده برپایی موکب‌های پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائرانی است که در روز اربعین از میدان آئینی امام حسین (ع) تهران تا حرم سیدالکریم (ع) در مسیر چند کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند.
در این راستا امروز جلسه‌ای با موضوع برنامه‌ریزی و آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، خدماتی و فرهنگی عضو در ستاد جاماندگان اربعین شهرستان ری به میزبانی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد.

استقرار خدمات‌رسان‌ها در مسیر پیاده‌روی جاماندگان

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: برنامه‌ریزی برای حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی به منظور خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین انجام شده است.
سردار قربان‌محمد ولی‌زاده با اشاره به ضرورت ساماندهی موکب‌های پذیرایی، اظهار کرد: علاوه بر استقرار خودروهای آمبولانس‌ در مسیر پیاده‌روی، شبکه بهداشت نسبت به تامین بهداشت محیط و تغذیه زائران اهتمام ورزد.
وی با تأکید بر ضرورت آمادگی و حضور تیم‌های امداد و درمان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی مدارس و مساجدی برای خدمات‌رسانی و اقامه نماز ظهر و عصر زائران آماده شده است.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران از آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌های ری خبر و ادامه داد: موکب‌ها برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران با رعایت مسائل بهداشتی آماده و برپا می‌شوند.

ری مهیای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی

فرماندار شهرستان ری گفت: شهرستان ری با همه ظرفیت آماده پذیرایی از جاماندگان اربعین حسینی است که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.
مهدی باب‌الحوائجی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی و استقرار تیم‌های اورژانس، برنامه‌های فرهنگی نیز در مسیر پیاده‌روی اجرایی می‌شود.
وی عنوان کرد: زائران از تهران و شهرستان‌های آن از ۶ مسیر اصلی وارد شهرستان ری شده و در این رویداد بزرگ و عظیم فرهنگی حضور می‌یابندـ

 

قبله تهران مهیای استقبال از جاماندگان اربعین

اختصاص ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران 

شهردار منطقه ۲۰ تهران نیز در ادامه جلسه از پیش‌بینی تأمین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه ون تاکسی برای خدمات‌رسانی به زائران در اربعین جاماندگان خبر داد.
رضا شنگی با اشاره به خدمات رایگان مترو تهران در خطوط یک و ۶ مترو در روز اربعین، گفت: همچنین به منظور تسهیل در جابجایی زائرانی که از شهرستان‌های استان تهران به ری می‌آیند، ظرفیت ناوگان ریلی با هدف انتقال افراد از طریق قطار آماده است.
وی عنوان کرد: سال گذشته با استفاده از ناوگان اتوبوسی، در قالب ۱۰۰ سرویس نسبت به انتقال زائران به شهرستان‌های استان تهران اقدام شد و این ظرفیت امسال به ۱۶۰ دستگاه اتوبوس افزایش یافته است.
شهردار منطقه ۲۰ تهران تأکید کرد: همچنین ۴۰۰ دوربین مسیر  مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان شهرری را پوشش می‌دهند و شهرداری در کنار خدماتی مانند ایجاد فضاهای استراحت، نصب المان‌ها و تمثال شهدا، ظرفیت را برای پارک ۳ هزار دستگاه خودرو در حاشیه حرم سیدالکریم مهیا کرده است.
شنگی ادامه داد: ۷ موکب حوزه بهداشت و درمان، ۱۰ موکب ورزشی، ۱۱ موکب مادر و کودک، پنج حسینیه کودک و هشت موکب با حضور نوجوانان در طول مسیر راهپیمایی خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

قبله تهران مهیای استقبال از جاماندگان اربعین

حضور ۴ میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان حسینی ۱۴۰۲

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان مانور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه امور دینی یاد کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان حسینی که از میدان امام حسین (ع) تا حرم سیدالکریم (ع) برگزار می‌شود، شرکت کرده بودند.
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی راهپیمایی جاماندگان اربعبن را فرصت مغتنمی برای انتقال معارف و پرداختن به مسائل فرهنگی خواند و اظهار کرد: حرم سیدالکریم (ع) از شب اربعین میزبان و پذیرای حضور زائرانی از شهرستان‌های مختلف است.
وی تصریح کرد: در روز اربعین بسیاری از زائران پس از زیارت از آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خارج می‌شوند، در این روز نماز ظهر و عصر با حضور انبوهی از جمعیت در صحن‌ها و شبستان‌های آستان سیدالکریم اقامه می‌شود.
معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: در این روز از ابتدای صبح و با حضور زائران، نوای زیارت اربعین پخش خواهد شد.

جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به پوشش انتظامی مسیرهای منتهی به مسیرهای راهپیمایی، گفت: در حوزه انتظامی، اقدامات مورد نیاز شامل طرح‌های انتظامی، ترافیکی و امنیتی با استفاده از ظرفیت نیروهای یگان‌های ویژه و امداد اجرا می‌شود.
محمدقاسم طرهانی به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ دوربین‌های مسیر راهپیمایی و اطراف آستان سیدالکریم (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین با راه‌اندازی پاسگاه فرماندهی در ضلع شرقی حرم مطهر، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان در این پاسگاه مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز، برنامه‌ریزی برای خدمات‌دهی تسریع و تسهیل شود.
وی از جمع‌آوری معتادان متجاهر مسیر راهپیمایی و استقرار ۴۹۰ نفر از آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد خبر و ادامه داد: از سویی یک هزار و ۴۱ تبعه غیرمجاز دستگیر شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از